sábado. 20.04.2024

La Cunsijiría de Desarrollu Rural, Ganairía, Pesca, Alimentación y Mediu Ambienti del Gubiernu de Cantabria soltó nel ríu Besaya, concretamenti nel sú pasu pola Viesca (Torlavega), 6.200 juvinilis de salmón criaos nel Centru Iztiológicu de Arredondu pa repoblá-la especii. El promediu de salmonis que güelvin de adultos al sú ríu d'urigin es de unu de caa mil, polo que se aspera que regresin unos seis del total de juvinilis que soltarin esti miérculis. Amás, llevan una micromarca pa poder ser identificaos. Ena suelta istuvierin presentis el consejeru de Pesca, Guillermo Blanco; el responsabli del Plan d'Arrecuperación del Salmón Atlánticu en Cantabria, Ángel Serdio; y obreros del Centru Iztiológicu d'Arredondu, cumu Juan Cobo, asina cumu otros téunicos y dellos concejalis de la Corporación de Torlavega. Amás, istuvierin acompañaos por un grupu de escolantis del colegiu San Agustín de Santander, a quinis desplicarin el procesu y el ricurríu que jacin los salmonis a lo largu de la sú vida y que participarin ena suelta dejando angunos nel ríu.

La mayuría de los salmonis migrarán ca'l mar ena primovera de 2020 y n'un par de años, el sú estintu jará a angunos d'ellos golver al ríu ondí los soltarin pa desovar y "que el ciclu se siga cumpliendo"

Sigún desplicó el téunico del Centru Iztiológicu, la mayuría de los salmonis migrarán ca'l mar ena primovera de 2020 y n'un par de años, el sú estintu jará a angunos d'ellos golver al ríu ondí los soltarin pa desovar y "que el ciclu se siga cumpliendo". Asína, manifestó que "ojalá" se arrecuperi el ríu Besaya y güelva a tener una población salmonera "establi", que "jaz unas décadas que se pirdió" onqui ya "tolos años se puein veer salmonis pol ríu" porque abora las cundicionis son "las ótimas" pala repoblación, gracias a la disminución de la contreminación y a estas sueltas que se llevan realizando dendi 2011, dejó dichu. Pola sú parti, el consejeru destacó que los salmonis d'hui se suman a mas de mediu millón que se soltarán esti prósimu añu enas cuencas del Deva, Nansa, Saja-Besaya, Pas, Miera y Asón-Agüera. En total, enos últimos diez años se soltarin cuasi seis millonis entri alivines, pintos y güevos, sigún ha detalló. Amás, Blanco asiguró que las sueltas son "angu que emociona" tres ber "lucháu tantos años pola arricuperación d'una cuenca" cumu la del Besaya, y cunsideró que son un aztu "simbólicu, peru tamién efeutivu y práticu", col ujitivu de que el ríu "se caltenga con vida, no cumu antañu". Con esti aquél, se  rifirió al Plan d'Arrecuperación del Saja-Besaya que la Cunsijiría pretendi elaborar cola colaboración del Estitutu d'Hidrólica Ambiental de la Universidá de Cantabria (IH Cantabria), pa que l'arricuperación d'esti ríu "no bien tratáu por espáciu de muchos años" sea una rialidá. Por últimu, destacó que el Centru Iztiológicu d'Arredondu "está ajuncionando mui bien dendi que se creó", en parti gracias a la "projesionalidá" de los sús responsablis, que sacan alanti "milis de alivinis tolos años" y eso es, a juiciu de Blanco, "lo que jezo prupìngu que enos ríos haiga a caa güelta mas vida". Asína, arrecordó que nel Besaya "bía desaparicíu el salmón y gulvió cola muéstra aguda, no sólu aquí sino en tolas cuencas".


PESCA

La Consejería suelta más de 6.000 juveniles de salmón para repoblar la especie en el Besaya

La Consejería de Desarrollo Rural, Ganadería, Pesca, Alimentación y Medio Ambiente del Gobierno de Cantabria ha soltado en el río Besaya, concretamente en su paso por La Viesca (Torrelavega), 6.200 juveniles de salmón criados en el Centro Ictiológico de Arredondo para repoblar la especie. El promedio de salmones que vuelven de adultos a su río de origen es de uno de cada mil, por lo que se espera que regresen unos seis del total de juveniles que se han soltado este miércoles. Además, llevan una micromarca para poder ser identificados. En la suelta han estado presentes el consejero de Pesca, Guillermo Blanco; el responsable del Plan de Recuperación del Salmón Atlántico en Cantabria, Ángel Serdio; y operarios del Centro Ictiológico de Arredondo, como Juan Cobo, así como otros técnicos y varios concejales de la Corporación de Torrelavega. Además, han estado acompañados por un grupo de escolares del colegio San Agustín de Santander, a quienes han explicado el proceso y el recorrido que realizan los salmones a lo largo de su vida y que han participado en la suelta dejando algunos en el río.

La mayoría de los salmones migrarán al mar en la primavera de 2020 y, al cabo de un par de años, su instinto hará a algunos de ellos volver al río donde se les ha soltado para desovar y "que el ciclo se siga cumpliendo"

Tal y como ha explicado el técnico del Centro Ictiológico, la mayoría de los salmones migrarán al mar en la primavera de 2020 y, al cabo de un par de años, su instinto hará a algunos de ellos volver al río donde se les ha soltado para desovar y "que el ciclo se siga cumpliendo". Así, ha manifestado que "ojalá" se recupere el río Besaya y vuelva a tener una población salmonera "estable", que "hace unas décadas que se perdió" aunque ya "todos los años se pueden ver salmones en el río" porque ahora las condiciones son "las óptimas" para la repoblación, gracias a la disminución de la contaminación y a estas sueltas que se llevan realizando desde 2011, ha dicho. Por su parte, el consejero ha destacado que los salmones de hoy se suman a más de medio millón que se soltarán este próximo año en las cuencas del Deva, Nansa, Saja-Besaya, Pas, Miera y Asón-Agüera . En total, en los últimos diez años se han soltado casi seis millones entre alevines, pintos y huevos, según ha detallado. Además, Blanco ha asegurado que las sueltas son "algo que emociona" tras haber "luchado tantos años por la recuperación de una cuenca" como la del Besaya, y ha considerado que son un acto "simbólico, pero también efectivo y práctico", con el objetivo de que el río "se mantenga con vida, no como antaño". En este sentido, se ha referido al Plan de Recuperación del Saja-Besaya que la Consejería pretende elaborar con la colaboración del Instituto de Hidráulica Ambiental de la Universidad de Cantabria (IH Cantabria), para que la recuperación de este río "no bien tratado durante muchos años" sea una realidad. Por último, ha destacado que el Centro Ictiológico de Arredondo "está funcionando muy bien desde que se creó", en parte gracias a la "profesionalidad" de sus responsables, que obtienen "miles de alevines todos los años" y eso es, a juicio de Blanco, "lo que ha propiciado que en los ríos haya cada vez más vida". Así, ha recordado que en el Besaya "había desaparecido el salmón y ha vuelto con nuestra ayuda, no solo aquí sino en todas las cuencas".

La Cunsijiría suelta más de 6.000 juvinilis de salmón pa repoblá-la especii nel Besaya
Comentarios