viernes. 29.03.2024

Si yo creyera too al revés de cumu lo creo, estaba contentu. Si creyera, pinto'l casu, que los empresarios tienin de ser la cabeza de la pulítica, porque son los que crean empléu y riqueza, viendo esto sigún pinta diba a estar bien contentu.

Si creyera que los sendicatos no jacin otra cosa que buscar ciscu y era mijor tenelos callaos dándolis angún dineru a los caporalis, pa que cumieran tranquilos, no dieran la trisca, y jacieran un pocu de comedia el primeru de mayu, vistu lo vistu estaría mui contentu.

Si creyera que al pueblu es mijor tenelu atáu en curtu porque la genti es mui asalvajáu y jaz falta mucha pulicía y manu dura, me sintiría filíz y agustu viendo esti panorama de hagüañu.

Si creyera que tantu, tantísimu tiempu de libertáis bía dau cumu frutu un descontrol que había que someter a juerza de nuevas leis y juecis facistucas, estaría abora contentu cumu los miruellos al sol de marzu.

Si creyera que el pueblu es libri y maúru tres ber pasáu por una tresición modélica dendi'l facismu jasta la democracia, y vota en concencia y dimpués de un ratu de muchu juiciu, al partíu que mas alucha por tul mundu, me viríis relochu de contentu.

Si creyera que los probis ya tienin pordemás pa lo que merecin y que cuantu mijor vaigan los ricos, mijor mos vendrá a toos, andaría con una sunrisa que no quitaría de la cara.

Si creyera que los mijoris pulíticos son empresarios, porque dineru ya tienin y cuantu mijor llevin la sú empresa, mas fácil les será llevá-las estitucionis, caa día siría mas filiz.

Si creyera que no hai otru desarrollu y otru progresu que no casi cola idea que se tien hui día, andaría yo mui satisfechu de veé-lo bien que vamos por esti caminu.

Si pensara que quin anda arriba mandando lo jaz porque demostró que valía, andaría mui alegri.

Si tuviera la idea de que ésta es la mijor de las sociedais pusiblis, y que son los mijoris los que demuestran tené-lo mijor por tenelo miricíu, nu aparaba de ofrecer sunrisas al mundu.

Si pensara que lo que jaz mijor a unu es tener una banderona que estamengar al vientu, y que el mí país tien mas derechu que dingunu a too a someter a quin jaga falta, no mi cugiría el corazón en pechu.

Si pensara too esto y cosas amejaas que piensa el típicu fachuca, sintiría que por fin diban ganando los míos, y estaría mui cuntintísimu de too, cumu vos estoi dijendo. Peru cumu pienso al contrariu, el ánimu se lleva una torta a caa momentu, tolos días, tul tiempu.

Y amiro a los fachucas. No están contentos, ellos que votan al partíu que gana, que lleva años ganando. Ellos, que dicin que sí a too lo que vien dendirriba. Ellos que estan de acuerdu con tolo que diga el presidenti, el portavoz, el ministru. Que lo tienin too astráu de las sús banderas. Que tienin nel gubiernu, nel estáu, ena judicatura, ena pulicía, nel ejércitu, ena tilivisión, enos piriódicos, en tolos medios genti upinando y dando licionis de lo que se debi upinar.

Ellos cuantu mas ganan, mas rabiosos están, deseando que allegui el día de allegar a las manos. Acomparáu con unos años allá tras, dibían estar bien contentos abora. Peru no, tantu mas ganan, tantu mas paez cumu si pirdieran. Paez que los que no tienin poder ya pa naa, sí lo tuvieran pa rompé-l bienestar de la sú vitoria.

Quiciabis el iti está en que ser asina no es custión de ideas u filusufía de vida, sino cobardía de los mas contra los menos, de escogé-l bandu del que tien las de ganar en tal de razonar quín es unu mesmu, de ser juerti pal débil y mansu col juerti, y de dir a buscu de lo comodonu, y escargá-la mala lechi no con quien ti maneja la vida, sino con quin condenas pa que llevi la culpa, por ser un inimigu fácil. Quiciabis sea eso, que tien mas lógica.

De momentu, paez paradójicu tantu enfadu, peru tampocu me estraña porque cuantu mas ganan, mas preban de lo suyu. Y guapu es, lo suyu.

Entá no