viernes. 19.04.2024

Eólicos nou!

Cantabria, si mos iscuidamos y dejamos que jagan lo que lis apeteza, cuerri piligru de cunvirtise n'un latifundiu energéticu, y abora estamos con un gubiirnucu que anda ansiosu por entarajilá-la rifa del terrenu enteru, subastáu deajechu.

Corvatu urbanu atropando ispirdicios Corvatu urbanu atropando ispirdicios

En Cantabria tenemos un compleju jondu dendi jaz siglos, porque dábamos y entá damos pocu el tipu: lluvía aminudu y andaba el cielu tapicíu de nublu, no cantábamos flamencu, no hablábamos castellanu (es dicir, como Dios manda)y no tiníamos latifundismu. Lo que tien que veer cola cultura sellencu ya lo vamos arremediando a juerza de lo escastar. El calentamientu global está jaciendo lo suyu pa que tamién a cuenta'l tiempu esto acabi amejándosi al modélicu mijíu de Valencia y Málaga que tan adelantáu llevan estitucionis y particularis eno tocanti a urbanismu y paisaji.

El calentamientu global está jaciendo lo suyu pa que tamién a cuenta'l tiempu esto acabi amejándosi al modélicu mijíu de Valencia y Málaga

Lo del latifundiu del terrenu no tien traza de dase aquí, peru no tengais miéu porque los latifundios moernos son de la inirgía y los sirvicios privatizaos, y ahí hai espaciu pa muchu siñuritu. Las nuevas fuerzas vivas añidin a las viejas ringlis genti mui vivu y con mucha juerza.

Cantabria, si mos iscuidamos y dejamos que jagan lo que lis apeteza, cuerri piligru de cunvirtise n'un latifundiu energéticu, y abora estamos con un gubiirnucu que anda ansiosu por entarajilá-la rifa del terrenu enteru, subastáu deajechu. Cumu vienin jaciendo los unos partíos y los otros dendi siempri, ni tan disiquiera lu quierin vender al mijor postor, sino al primeru que se arrimi a la puerta. Responsabilidá muéstra es no dejalu vender, ni al primeru, ni al sigundu, ni al mijor, ni al pior.

No es dinguna casolidá que las leis de proteición de la naturaleza y el patrimoniu u ordenamientu del tarrentoriu -PROT,  pinto'l casu- tardin tantísimu en jacese, y de jechas tampocu se cumplan. Tampocu lo es que den arti pa jacer de súpìtu las esceicionis a aquellas leis, inclusu primeru de ber jechu la norma. Y esas leis d'esceición si que amiran de cumplilas.

El casu eólicu es una muestra clara del aquél mercachifli de los muéstros pulíticos, y del sú rol cumu mandaos

Y no es casolidá que dimpués de jacer un sonáu y mediáticu cumbri del climin que amejaba una feria publicitaria de las empresas elétricas y un reportaji de bodas entri pulíticos desarrullistas y latifundistas energéticos, el resultáu en leis, acuerdos y midías sea igual a ceru.

El casu eólicu es una muestra clara del aquél mercachifli de los muéstros pulíticos, y del sú rol cumu mandaos, criaúcos del Capital. Interesis cumu ésti del latifundiu energéticu son los que están por tras del matulanismu estitucional. Li tienin miéu a ordená-l tarrentoriu. Dingunu quier ser el que pasi a la Hestoria por beli dichu a empresas y votantis "esto se puei jacer y esto no". Dingunu quier estar por cima l'ánimu de lucru, y mas cuandu están deseando ser parti d'ello. Lis aterrez la idea de dicili no a una empresa, y prifierin sé-los mijoris agentis de publicidá de talis empresas delanti de la genti.

Las eólicas intentarin jacesi con Cantabria jaciendo usu de los pulíticos. Los que se dierin a ello si lo prumitierin tan facilonu que la mayuría de vecis juerin los juecis los que echarin abaju el caciquéu que si traían colos mulinos. Sólu cunsiguierin un parqui eólicu en Soba, el de Cañonerus (Cañoneras, dicin ellos), y un mulinu solu que paez una mona asomaa a un purtillu cumu monumentu eólicu a la chapuza, en Campoo. Too jechu a lo bardal, con un arti tocanti a la lei por baju, de cualisquier livel normativu seriu, en plan manteru eólicu.

La ufinsiva eólica que mos anuncian dendi´l propiu gubiernu autocómicu cumu boti salvavidas del contornu rural es una OPA hostil pa quedasi col tarrentoriu

La cuña la mitió jaz años el presidenti autocómicu de turnu cuandu enos vallis del cordal que aministra Castilla plantarin los mulinos a cuasi un metru de la raya. Entonz salió a la prensa dijendo que por ber evitáu los mulinos pol impautu, aquellos otros los pusierin ena mesma raya, y llevando el dineru mos dejarin el impautu. Unas declaracionis a lo misiriucas, preparando aquello de la maté porque era mía. Otru con más gracia biera lleváulo al julgáu (ay, si en tal de jacelo dendi Castilla bieran jéchulo dendi Vizcaya ...).

La ufinsiva eólica que mos anuncian dendi´l propiu gubiernu autocómicu cumu boti salvavidas del contornu rural es una OPA hostil pa quedasi col tarrentoriu. Se han puestu del habla ya a la desesperaa, en plan tira, que libras, a veer si pidiendo muchu cunsiguin masque sea un pocu, cunfiando ena habidulencia de los manteros pulíticos que aministran el tarrentoriu a juerza de no acabar d'aministralu nunca.

Es penosu que la aministración cántabra deji murise a los concejos y juntas, y jaga por quitalis el derechu traficando pa las empresonas energéticas -estos nuevos señoritos del tarrentoriu envisibli-  col terrenu del cumún, de los vicinos, pa lu privatizar y cunvirtir en suelu endustrial. Pa semejanti trebaju, en tal de Gobierno de Cantabria pudían bese llamáu Caballo de Troya.

Mientis que n'Europa (ena parti mínimamenti seria) se jaz por no plantar parquis eólicos enos cordalis, aquí es justu lo que se pretendi

España, paraísu de la puerta giratoria, tien parquis eólicos asgaya y tien en vista doblá-l númeru d'ellos y con crecis. Empienzan a no entrar y l'oju de la cubicia está puestu enos muéstros cordalis. La normativa pa los istudios de impautu ambiental es floja porque no hai voluntá de que sean serios. La vigilancia pa evitá-las trampas legalis es mui rala. Las elétricas, sigún lis pinti, estazan los parquis pa saltasi las leis estatalis. Too entarajiláu de cualisquier manera, y de toas las pusiblis, pa salise cola suya y contando colos pulíticos cumu socios.

Mientis que n'Europa (ena parti mínimamenti seria) se jaz por no plantar parquis eólicos enos cordalis, aquí es justu lo que se pretendi. Vistu con idea de pulíticu de los de aquí, el pulíticu européu debi ser un tipu atrasáu que impidi la prosperidá del tarrentoriu, y Europa tien de ser una especii de selva con reservas de tribus de rostru pálidu y estaos arruchaos. Aquí las empresas energéticas si puein primití-lo que n'Europa lis está pruhibíu.

El plan eólicu que si train los latifundistas energéticos tuviendo de mamporreros a cierta clas de pulíticos caciquis a dellas alturas, es un casu mui grandi de caciquismu. Un casu ripitíu de empresarios apriviniéndose de las leis y de pulíticos pricurando jacer unas leis agustu de aquellos empresarios. Estitucionis caciquilis enas que el tarrentoriu lu llevan auténticos manteros aministrativos.

El mesmu Capital que prumuevi el desarrullismu y que mos jaz pasar pola vida de empresti, mos ofrez una solución "verdi" a los problemas que esi desarrullismu trijo, y es mas desarrullismu con otra clas d'escusas, aprupiándosi de la palabra de quinis combati a campanos tapaos aquí y a tiru limpiu n'otras partis del mundu.

Cantabria no es que tenga falta de parquis eólicos, es que los que tien y los que tien aláu a pocos metros de la raya están ondi no debin, iscuramenti tramitaos, y dibían ser esmantelaos.

Porque de caciquismu, engañu y mangancia ya tuvimos de sobra, por una custión de sanidá pulíticu y de higieni social, Eólicos nou!!

Eólicos nou!
Comentarios