jueves. 25.04.2024

Veganismu mediáticu

Desisti genti que allega a dellos estaos de concencia social ensin ber jechu muchu caminu

mugu120919Rompan filas | edc

N'esti mundu hai quin comi de too y quin comi sólu dellas cosas. La mayuría de quinis comin de too tienin lo mas básicu: jambri, y muchas vecis jambri jondu, jambri atrasáu.

Las hestorias que uí de los mís mayoris eran hestorias de jambri y necesidá. Y no eran la genti mas prubitucu'l pueblu, sino que el cumún de la genti llevaba aquella vida estrechu ena Montaña de la braña, la tudanca y la aparciría. Contaban, pinto'l casu, que el primer quesu que catarin jue a juerza de respillá-los pellejos que bían varciáu a la barriúra los señoronis del pueblu. Esto, una genti que pasaba la vida entri vacas, peru vacas que no eran suyas sino de aquellos mesmos señoronis de traji lucíu, meceora y rosariu. Cumían lo que acanzaban a cunsiguir pa echar al pratu, que nunca dió pa dinguna jartura.

Asina que en casa no hebo de faltar música ni tampocu libros, y jasta jacierin un ginasiu nel taller de carpintiría

En ca'l mí güelu hebo dellos vegetarianos, empenzando por él. Eran de la genti aquello jasta lo que bían allegáu otras ideas dendi Europa. N'aquél ideariu libertariu d'enestoncis –que paez ber ulvidause abora– se partía de la idea de que a la clas trebajaora el sistema la quiría probi, inoranti, y viciosa. Pa cunsiguir salir d'esi estáu de miseria aparejáu a las demás cundicionis de miseria moral, era entonz una liberación la tarea de pricurase una cultura y un estáu físicu de salú. Asina que en casa no hebo de faltar música ni tampocu libros, y jasta jacierin un ginasiu nel taller de carpintiría. Y allegáu un tiempu, pasarin a ser vegetarianos, porque d'aquella ser "veganu" sólu pudía ser quin juera de La Vega de Pas, y no era el casu. Encontoo, n'aquella casa pudierin nutrir cuerpu y ispíritu de la manera que quisierin gracias a que no lo vivierin tan estrechu.

Yo nací muchu mas contempláu que los mís mayoris, y a la hora de la cumida la mayuría u cuasi la mayuría de las cosas que cumían en casa mde daba arcaas comelo. Ena mesma mesa estábamos entonz el güelu vegetarianu y el nietu escumilleru. El mí güelu cuandu salía el asuntu daba las razonis pa ser vegetarianu, y cuandu hebo ciscu por jacemi comer anguna cosa que yo rechazara, siempri prifirió que no la cumiera a tener ciscu ena mesa. Asina que dendi chicu vi natural el ser vegetarianu, y raru el ser cumu yo, escumilleru, y yo estoy aquí gracias a la carni, a los güevos y a la lechi. Dimpués cuandu cricí y no tinía a dingunu incima pa presioname, jui cumiendo otras cosas.

Había un sapu grandón que vivía nel rigistru de la llavi de pasu del augua, cumu otru mas de casa

Faltaban entá muchos años pa que diera n'uíse la palabra "animalista". Ena mí casa había gustu por conocé-los bichos del monti, gustu polos libros de naturaleza, y una güela prática que echaba el pan que sobraba a miudía cortáu en churruscucos crúos a los gurrionis, que daban en asejase ena jiguera d'enfrenti de la ventana de la cucina a la hora ena que mos viían entrar a toos a comer a casa. Aluegu de tené-la cucina arricugía si jacía un café negru y los viía tres el cristal a toos pola tierra'l jardín cumiendo el pan aquello. Había un sapu grandón que vivía nel rigistru de la llavi de pasu del augua, cumu otru mas de casa. Sapos y culiebras no se mataban en casa, al contrariu de las otras del contornu. Y tamién se apreciaban muchu los árbulis y las plantas, cumu refleju necesariu del vegetarianismu y del uficiu del mí güelu.

Pienso que ser compasivu mos jaz mijoris seris humanos. Ser compasivu, tocanti a la dieta, tien un ejemplu claru nel veganismu. Si cumu es el casu, no lo soi, lo veo cumu una falta mía de consecuencia que mi arrisulta cómoda y es hipócrita. No tul mundu puei ser veganu u vegetarianu, peru ena parti´l mundu ena que vivo sí. Siría una cantidá difícil de maginar de sufrimientu,  de maltratu cruel y d'abusu menos, n'un mundu dumináu por un sistema que mos quier acostumbraos a la violencia. y a la violencia al sú favor.

A la güelta de muchos años allega'l bombazu mediáticu de las animalistas-antiispicistas que atacarin el gallineru n'una casa akupa. Las intrivistan ena tilivisión pa que hablin de gallinas esforzaas polos gallos y de cañas de pescar cumu armas del capitalismu. El País Vascu es prupingu a esta clas de asuntamientos enos que se premia el dir siempri un pasu mas allá y estar a la última en concencia, n'una especii de arripintimientu perpetuu que a unu le jaz pensar en el cristianismu jondu que vivi al treviés de las sús zunas en mucha genti que diz lu rechazar.

Sinifica no estar al tantu de quínis son los débilis entri los débilis

Desisti genti que allega a dellos estaos de concencia social ensin ber jechu muchu caminu. Genti que tampocu pudo tené-l cunucimientu ni asentáu ni variáu atentu de tantas cosas. Genti que allega supiendo pocu y se meti de cabeza n'un asuntu. Dellas muvicionis idiológicas las veo asina y suelin salir de ambientis mui acerraos y con razonamientos surdíos de Norteamérica, nondi la cultura jaz años murió a manos del intritinimientu, que es lo que está de pasar aquí, sigún pinta. Lo de estas veganas mediáticas mi paez ejemplu de eso. Hai dellos ejemplos de cosas que no comparcio con dellos animalistas, casu de la suelta de visonis enas granjas peleteras, que son una desgracia pa la acosaa fauna silvestri, u de impidir matar a las cotorras que están acabando cola mijor colonia de sapulatos gigantis d'Europa n'un parqui andaluz. Sinifica no estar al tantu de quínis son los débilis entri los débilis.

Peru conozo genti vegetarianu u veganu u animalista que conoz y respeta tamién esta clas de razonamientos atentu de la fauna salvaji y l'iquilibriu ecológicu. Esta clas de genti no es mediáticu. No interesa sacalo. Y de pasu, veo a genti que no se supón facistuca publicando tochaas enas redis, tochaas a mala idea que jaz genti de lo mas ranciu y reaicionariu. Los mís amigos animalistas no comparciarían náa n'asulutu que pruviniera de genti semejanti, ni li darían publicidá a dellas páginas, ni jarían piña en dingún casu isláu con genti asina, que es la genti que de paso que odia a los animalistas mas pirdíos y a las fiministas mas pirdías, y a genti de lo mas ridículu de las causas, pon a gustu nel mesmu pareón a los animalistas mas normalis, a las fiministas mas razonablis, y a cualisquiera que llevi una causa razonabli en contra de ser un borregu acabáu útil al sistema. Genti que nació pa ser sirvil y adorar a los toreros, rejoneaoris, picaoris, siñuritos, señoronis, pistoleros, chusqueros, y matonis con unijormi y ensin él; genti que de siguir sigún va, a la güelta de dos generacionis será esa genti probi, inoranti y viciosu que no quirían ser en ca´l mí güelu cuandu era chicu.

Y no están el mundu ni la Hestoria pa primitisi'l luju de retroceder un siglu.

Veganismu mediáticu