Jueves 18.10.2018
La Opinión de

La Uveja Dóberman

La Uveja Dóberman desisti pola sú utilidá; es un prudutu vivu y en tal de cualidais tien prestacionis. Mansa con quin tenga el látigu, feroz col desarmáu.

El pastor y el lobu

El lobu era a la vez animal y mitu, peru un mitu col que se tinía declaraa una guerra, el Mal encarnáu en fiera.

Vida moernu

Hai panis con llamatos cumu “pan payés" u “pan pasiego”, peru el pan no vien de Cataluña ni de Pas, masque quiciabis venga jasta de mas lejos.

Avancis

Amonté nel tren, a la güelta de años. La genti ya no hablaba. Llevaban cascos, u jugaban col móvil. Gestu seriu, de genti acupau.

'Dulce típico'

Hai que agradar al Señorito, al Señor, al Caballero, que tien a bien vinir a visitamos, tan lejos, aquí que no hai naa.

El tiempu’l miéu

El tiempu'l miéu tien la lei de la sú parti; la Ley de Seguridad Ciudadana, mas cunucía pol llamatu de Ley Mordaza.

Matrix es aquí mesmu

Lo mesmu que pasó con Portíu pasó con los famosos Cañadíu, Piquíu u Rostríu de la capital, palabras que el juncionariu de turnu creyó currigir, y que pensaas cumu castellanas no tienin sintíu de dinguna clas. Sólu cunuciendo un pocu la dinámica del cántabru puein tenelo.

Qué contar

Si tuviera que contali los mís recuerdos a los nietos que nunca tendré, hablaría del color del Prau Conceju de Tudanca esti mes de juliu, mas verdi que dingún veranu, amejando crema que pintara aquella tabla su la luz de la tarduca.

Tránsitu

Jaz un tiempu empenzó a leesi la espresión “el raca-raca nacionalista”, cumu risumin de unas desigencias impusiblis de satisfacer.

La música "regional"

Los antiguos no jacían música pa que se supiera quínis eran, u de óndi vinían. Eso calláu estaba dichu. Tampocu lo jacían pa ser distintos; si la música era distintu a lo de otros sitios es la consecuencia de que quin lo jezo era tamién genti distintu d'aquello otru.

La comedia

Se apuntan a un ratu de “exaltación de la identidad regional” del mesmu arti que se componin pa acudir a la feria de abril de Solaris u a la de Halloween de cualisquier bar.

El Ciminteriu

A una güelta que llevaba prisa, cuandu acabó de acaldá-la cucina se atotegó un pocu con ropa de vistir y escapáu cugió caminu cara’l ciminteriu.

El berezu

De lo mas aspru, probi y sequeru saca el material pa la mijor miel. De lo pocu saca muchu, ondi paez que no lo habiera.

Alucha de clas

Y dicía que “n'una piedra tien que veese al tíu que estuvo con ella, los golpes de l'harramienta, no lambela”.

El sueñu doráu

Los sueños potrosos de cacicucos potrosos, ajita, los estamos pagando toos bien caru viviendo n'un no-sitiu que es un arrabal sosu ensin juturu.

L'Ábrigu

Diz que l'ábrigu solivianta a la genti relochu, y arrelocha a otros que no lo paecin tantu.

A mí Larregión!!

Paez cumu si bieramos nacíu de golpi, país y paisanaji, surdiendo de las leis autonómicas del Estáu lo mesmu que las jurmigas del ala surdin de súpitu enantis del trubón.

Pollo o pasta?

Paez mintira que colo que mos gusta dir a comer por ahí y que mos den unas alubias cumu de casa, cuandu estemos en casa comamos pollupastarroz cumu si istuviéramos amarraos a un pesebli con un menú de posguerra.

El Casaretón Endustrial

Era una “ciudad obrera” pa la idea de los capital-sendicalistas y los socialdemócratas que gobernaban, los unos la fábrica diendo de cena colos patronis, y los otros el pueblu diendo de cumida colos costrutoris.

Escapar de la druga

Se treminó el falsu jolgoriu, la sensación tramposa de bienestar. Las aligrías y las demostracionis desageraas de felicidá de cunsumu. Too aquello no jué mas que una pura ilusión.

El cajigal

La Armada Invencible pirdiría la batalla ena mar, peru ena guerra contra el cajigal cántabru es cumu pa bela condecoráu.

La sanidá sigún Millán Astray

Van jispíos cumu quisiendo saltali los butonis a la camisa, y miran cararriba cumu si el cánticu istuviera deicáu a los arañonis del techu. El públicu es mui especial: los críos con enfermedais treminalis del hespital de Málaga.

Parqui Temáticu

Entonz va el turista por él amirando cartilucos pa saber que una cajiga se llama roble carvallo, y que por aquella ruta, cuandu era un caminu, pasaba genti andando y no era por gustu ni pa veer qué tal era el calzáu que acababan de comprar (daquélla no desistía la ropa dipurtivu).

Cañí-díu u el problema identitariu capitalinu

Ena concencia popular el fenómenu que da sintíu a la desistencia de Sanander es el veranéu. Es un sitiu que supo ser ajayaízu pa la rialeza y la nobleza, porque una badía tan guapa cumu la suya no la tienin ni Asturias ni tan disiquiera San Sebastián, allí en Bilbáu.

La pulítica del discurriatu

Cumu un regalu allegó el dineru de Europa, dineru pa tener un proyeutu enforma. Aquel tiempu de dineru placenteru y falta de ideas pa lo gastar alcontró el tipu de personaji públicu adecuáu. El Momentu Hestóricu, el Lugar, el Hombri.

Lo que adonez y lo que acaez

L'arrabal en que está cunvirtiéndose Cantabria es un prudutu humanu, peru huguañu el pueblu cántabru es ya un hiju del arrabal. Lo jermosu se esmució cuasi deajechu, y la única referencia pa la mayuría es lo potrosu.

Artículo destacado

El discretu encantu de la ciudadanía

Niebla amugando al mugu pasiegu | edc Criáu n'un ambienti cumunista, u eso dicían ellos, de chicu sulía uí-la palabra ciudadano ena espresión jecha " Movimiento Ciudadano ". Daquella, aquello sinificaba l'alucha de los vicinos contra lo que juera . Y claru, qué otra cosa diba a ser que el Poder mesmu, u el Poder cumu criáu del capital encarnáu n'empresa. Aquella muvición de vicinos,…