viernes 30/10/20
La opinión de
Raúl Molleda
Raúl Molleda

Andanducu

Asina unu puei dir andanducu, cumu jacía yo indo de críu a los recaos, u jacé-las cosas callanducu cumu jacin pulíticos y empresarios esa clas de tratu que muchas vecis acaban celebrando n'una especii de robla animal en cualisquier prustíbulu de madrugaa.

Karelia, el jugu y la sordera

Por espáciu de demasiáu tiempu, quinis desplicaban a la mayuría de la genti too lo que tien que veer colos animalis eran los cazaoris. Los cazaoris, que ya tienin entri ellos una fama bien ganaa de cumpitir a veer quín la diz mas gorda.

Vinierin del Espaciu esterior

Aquél rei tan contempláu polos alabanciosos del ahuntamientu y amiráu pola genti que atestaba el bulevar veno a mediaos de los 80. Abora anda n'un cumprumisu colos juecis porque paez que sólu col sueldu de "campechano" malaspenas li acanzaba.

Nuticias

El casu que, malquebien, el cántabru no marchó entá pol esvarciaeru de la modernidá que ramalea carondi la llevin. Se mos ucurri que dellas cosas merez la pena que no andin a dispensas de quin ramalei, y menos entá de quin pretendi llevamos del ramal.

El piligru muéstru de caa día

La juerza y númeru de los cumunistas hui son igualis u inclusu menos que si habláramos de los aficionaos a coleicionar sellos u a echar cometas al airi.

El corazón

Cumu pa querer jaz falta echali corazón, pensaba yo si no llevamos aquí demasiáu tiempu dejándomos toos ellos quitar un corazón de avillanu ligítimu pa dejamos tresplantar un marcapasos de goma deajechu.

Ni el perru ni la caseta

La monarquia española, si sirvió pa anguna cosa es pa siguir jaciendo tochu de remati al pueblu, cuntinuando la labor de los cuarenta años desprimeros y de tul tiempu d'esti imperiu viníu a menos, dendi la sú nacencia jasta hui.

Espetáculu vergonzosu

El gustu´l dumingueru es cosa enreosa de comprender; se trata de apreciar lo mijor pa jacer con ello lo pior, u dichu d'otra manera, tener mal gustu pa too, menos pal sitiu ondi jacer la dumingueraa. 

Muchas caras pa unu solu

El guión que siguin es el mesmu, masque ena pilícula arrepresentin un papel distintu. No cambea naa, de cuatru en cuatru años.

Antivirus del guapu

Guapu juturu tenemos por lanti cuandu el pueblu tien esa clas de mentalidá que quier ser pulicía y entri tolas clasis de pulicías, el mas matón.

El Gavión, la Gulundrina y ser curiosu

Nel barriu que vivo, jueraparti cunsinas tilivisivas atentu'l Covid-19, la genti no lleva una vida de barriu, ni de pueblu, y si me apuran ni tan disiquiera vida de casa. La nueva forma de custruír li diz al vicinu que se acierri eno suyu.

El Ríu

Lo que diz la cencia es que al calentase el climin, jueraparti l'adunicimientu de la temperatura, habrá mas inirgía liberáu en forma de galernas, trubonis, ribusíos y cilliscas. Lo estamos viendo los unos, y están jaciendo isjuerzu pa no veelo los otros.

Lines

Si la idea de la genti aficionáu a la música sellencu, peru d'otru sitiu, es que lo del país tien que veer cola muñiga, unu tendrá de pensar que n'Irlanda y Escocia las cuadras tienin el suelu cubiertu de prata y oru.

La normalidá u esto otru

No se puei siguir "criciendo" a juerza que que el planeta se vaiga achicando. Hai que pensar en abajá-la velocidá y el livel de cunsumu. No vamos a dingún sitiu por esti caminu.

Jacé-Las Indias en 2020 y jacé-l indiu ensin movese de casa

Cosa curiosa, los gubiernos y los partíos de dellos coloris pulíticos que están u pretendin estar al mandu, están ena idea y ena prática tratando de emburriar a la genti a que vaiga ulvidándose de un ritiru garantizáu pol estáu, y dé en jacesi planis de pinsionis en plan priváu.

Cunviti Negru

Pa cunvidamos a tí y a mí, pierdi las cundicionis de vida mínimas, y tamién pierdi jasta la mínima dinidá social cola que se debi cunsiderar a cualisquier presona.

El Cúmu y el Qué

Lo que mi biera interesáu dicir n'aquella ocasión es que pa mí no es sólu emplear el cántabru, sino emplealu pa dicir cosas que están pasando n'esti pricisu momentu.

Maltrataoris y cómplicis

Es famosa frasi de los maltrataoris julgaos por asesinatu aquella de "La maté porque era mía".

El Miruellu

La Naturaleza da ejemplu siempri que puei, masque la estemos medio matando, bien u malaspenas, ella cumpli.

Lo que mos toca

El bloqui cumunista fracasó, y si el Capitalismu no ha fracasáu, es porque enjamás dijo que istuviera pa arreglá-los problemas del mundu

El zapatu

A dingunu de los dos paez que se li vaiga a ucurrir enjamás dir a jaceli una tratoraa a las puertas de la sú casa al dueñu de Mercadona

Siga susprindiéndose, si quier

Esi problema no lu tien la J si vien del andaluz, pos la genti que se ríi del cántabru dimpués no pasa apuru dijendo que se va a "jartar" de vinu, y lis paez mui saláu.

Sospréndase

A la Peña de Mogru, que está ena entraa a la Badía de Santander, la reboutizó un geógrafu cumu "Isla de Mouro", y asina quedó la broma, cumu cosa natural.

Ser d'un país desdejáu

Juimos un pueblu con reícis y abora somos televidentis y aututuristas, ciudadanos del mundu de las franquicias, clientis que votan el proyeutu de las compañias elétricas, turísticas y de tresporti

L'Abizu

Cuandu los pueblos dierin en amirase por ellos mesmos, y vascos, gallegos y catalanis empenzarin a tener ideas dendi adrentu, en Cantabria lo que salió jue regionalismu

Canciu punk

Esta es la ordenación del tarrentoriu que presta: el resultáu d'esparcer a voléu n'una manta que si lleva al hombral, en vista de veer clientis, y s'echa al suelu insiguida a veer si li cai en gracia al emprendedor primeru cualisquier cosa que puea sirvir dimpués de reclamu pulíticu.

Participación y estras

Que se conoz que un paséu románticu del Pedrón a Riañu, viendo las escolleras, los puentis d'autuvía y la fabricona entriquidenti, mientis unu se ajuega con vajos de azufri es pa comparáu a una travisía pol Sena parisinu o polos canalis de Amsterdam.

L'iti y la urnia

L'iti d'esta seición es sacá-l cántabru de la cuadra; de la cuadra de lo lejanu y del burcil del recuerdu trespintáu que esti pueblu escastáu saca de cientu en vientu cumu a un santu en fiestas de guardar.

Eólicos nou!

Cantabria, si mos iscuidamos y dejamos que jagan lo que lis apeteza, cuerri piligru de cunvirtise n'un latifundiu energéticu, y abora estamos con un gubiirnucu que anda ansiosu por entarajilá-la rifa del terrenu enteru, subastáu deajechu.