martes 20.08.2019
La Opinión de
Raúl Molleda
Raúl Molleda

La Grandeza d'Ocidenti

Cumu toos lo sabemos y mos paez el mijor de los derechos pusiblis, eso mos da el derechu y el deber moral de proteger esi bienestar, esi derechu y esa democracia. Y de pasu esi comerciu, porque el libri mercáu es la cara económica de too lo mentáu desprimeru.

Ser u no ser

No era facista, lo que pasa es que no uncía bien colos progres. Ni colos rojos. Ni colos verdis. Ni colos negros, moros, sudamericanos, vascos, catalanis, europeos, chinos, gays, lesbianas, ateos, akupas, veganos, animalistas, artistas, pacifistas, bomberos que salvan genti de murir ajogáu nel mar, ni naa amejáu a eso.

Arsa y olé, gora Zantandé

Se trata de no paecer cántabru -allí dirían pasiego-, peru paecer típico ensin que al turista idealizáu li paeza que tenemos una identidad excesiva.

Tantu por cientu

Y cumu el colegui aquél del baruciu de la callucia de Torlavega, reaiciona la genti ripitiendo la cunsina y pensando que es cosa que li sal de drentu.

Creési-l relatu

Cuentan un relatu que son los primeros en no creesi, peru nicisitan que lu creas tú. Y lu adornan con palmas y oles.

El puistucu

Cumu si no istuviera claru que sintíu del humor no tinía, peru gana d'escarniu li sobraba, vistu l'aquél de los sús comentarios.

Desarrollu MDLM

Dendi estas humildis línias propongo otru consorciu paralelu con angún reposteru endustrial –que no faltarán candidatos– pa jacer los "Golfucos de Mogrovejo".

El Momentu

Los inimigos del cántabru vivin n'un tiempu que ya quedó atrás.

El Volanceju

El griju del volanceju lu llevo aparejáu al recuerdu de salir a la calli un día de sol, a sé-l espertaor natural enas mañanas trempaniegas del veranu, a dali el són de la tranquilidá al silenciu de las siestas.

Ibertrola y el retratu

El negociu eólicu no se está, y ondi tú y yo veemos naturaleza, vei suelu industrial colo que buscar reitu. Parti del negociu es gastar dineru ena promoción.

El candidatu

El candidatu en cundicionis remanez ripitíu cumu clon de Matrix en cartelis eletoralis en tolos ahuntamientos. Paecin toos ellos de la mesma familia. El güen candidatu, a pocu pelu que tenga apaez cola cabeza afitaa que relumbri.

El recuerdu

Aquella estampa del jatín berrándomos y curriendo tres de nós cumu pudía mi istuvo atormentando muchu tiempu la vista y el corazón, y tamién la sinto frescu nel alma.

L'Isquilu

Aquí subise a un árbul y a cualisquier cosa que desija andar agilidá es esquilar, jacer cumu l'isquilu.

Vida, piligru, venenu y duda

Tengo por ciertu que no debi ser naa sanu vivir empar de un tresformaor de los grandis, y tampocu debi ser mui derechu que tenga por techu un estanqui con mas de una tonelaa de augua y balsa tósicu. Asina vivíamos ena manu guapa de Torlavega.

Tochu y ramaleando

Ya se barrunta la campaña y se esmurcian las corbatas. Llevabas cuatru años viendo al pulíticu que no apeaba la corbata; abora sabis que no la va a quitar jasta que no se voti. Sabis que es un disfraz, cuandu la quita y cuandu la pon.

El Gubiernu estraterrestri

Lo suyu es el cementu, l'esfaltu, el turismu baratu y jacer de Cantabria el trasteru chamiciegu de Castilla y el País Vascu, un parqui temáticu levantinu ensin cuntiníu.

La collera'l sapu

A ser tresgresor y escandalosu apostó muchu artista que d'aquella jacía ‘contracultura’ y haguañu jaz ‘arte de vanguardia’, eno mas altu.

El Milanu

Ispiertu, el Milanu, ha supíu sacali el rindimientu al monótonu tiempu de la carretera y el campu mecanizáu

Primovera

Habrá que dasi gustu viendo las floris jasta el tiempu en que la primovera floreza enas cabezas.

‘Rebelión cívica’

Qué diz Savater? Qué diz Boadella? Qué diz Ibarrola? Úlos? Son éstos los problemas de la genti no desaparáu pol nacionalismu?

‘Gestión’

Mas cerca, la muestra capital ha vistu dos gestiones rápidas y que arrijundierin muchu y li dierin la traza que tien abora.

Tresmitir

Iscunfiar, la primer enseñanza. El piligru es el otru. Ser cucu, iscunfiar, el piligru en ca’l vicinu.

Cultura rural cántabru

Abora que los viejos no tienin hestorias que contar ni nietos que quieran uílas, tamién puei haber un cuentacuentos en el pack.

Calda

Los pulíticos y cargos públicos li echan la culpa a los pirómanos. Pirómanu es un enfermu mental al que li da igual quemar en marzu que n'agostu.

La Hestoria y la cernaa

Que los traidoris a Prusia no alcuentrin perdón. Es de justicia. La Patria es lo primeru. Prusia, Prusia, Prusia!! A por ellos!!

La ligaterna

"Yo tengo el recuerdo de acercarme de muy crío a una lagartija y cogerla con dos dedos por delante de las patas de atrás... así".

Ser, Estar

Entonz la idea que mi veno a la cabeza jue que nunca mas gulviría a ser un turista, pudiendo ser un viajeru.

Veer dendi riba

Vistu de riba, el país verdi ondi ví la luz –la metá de los días coláu ello por un edredón gaseosu de bollu– se mi apresentó jermosu cumu pocos sitios que n'adelanti viera dendi la altura de la que surdin.

El mostru y l'ejemplu social

Nel Brasil surdi ena presidencia otru mostru que pretendi sacali jasta l'últimu cuartu a la selva, dejando un barrancal pa herencia.

Artículo destacado

“‘No hay para todos’”

Urquídias | edc El racismu primeru lo es, y aluegu ya alcontrará razonis de caminu pa se justificar. " Si acogemos a los inmigrantes no habrá para todos ", dicin aminudu los catedráticos de filusufía pola Universidad de la Tasca de Manolo , que de toas las universidais es la que mas y mijor atiesa el pensamientu cañí moernu, el que por desgracia pina aquí los bolos. Echarin la…
Lo más