jueves 12.12.2019
La Opinión de
Raúl Molleda
Raúl Molleda

AVE!!

Si Corocotta juera la clas de líder cántabru que se vei abora, se quejaría tul ratu de lo que tienin autrigonis, caristios y várdulos, dijendo que Cantabria es muchu mas leal a la Pax Romana.

Del azul marinu al ultra-marinu

Sigún las últimas incuestas los miembros de las juerzas armaas y cuerpos pulicialis son quinis votan a trisca a la ultraderecha.

Proteger

Y acaba d'anunciar que va a dali "celeridad" a los proyeutos eólicos que andan ya al istilu butri, a ver quín cueji sitiu primeru, en concretu al del cordal del Escudu.

Urgullu avergonzáu

Yo sinto y propongo entonz 'La vergüenza de ser cántabro'. Tenemos un país de vergüenza, pa pasar apuru, nel que la genti cuandu sinti la curiosidá de saber  d'una identidá cántabra que no se vei pola calli, una idintidá que dibía andar por angún sitiu, tien de priguntar n'una libriría u n'una biblioteca.

Atáu y bien atáu

Hui a Franco lu pasan pola derecha los mesmos que lu ponderan, y siría un disidenti, un perroflauta, pa ellos.

La Luna y el déu

Cuandu tuvi una cantidá suficienti de llamatos atropaos a tolo largu y anchu del país, pudi apreciar que el mapa de Cantabria que veemos es un cuentu

Guapu pa lejos

Toos desprecian a los antisistema. Toos son un prudutu en serii del sistema. Un pocu vítimas y otru pocu virdugos, de otros cumu ellos.Y a toos ellos los desprecia el sistema por un igual.

El trapu, la ruilla, la rodea, l'arrodéu

Teno vistu de sobra que quinis dicin que las banderas no son mas que trapucios gustan de llevá-las suyas, y a aquéllas no lis ponin el llamatu de trapu, no; ahí las llevan con urgullu.

El Metru Pantasma

El sú corazón era nacíu d'esi mundu y lo que sintía lo sintía dendi allá, asina que sólu pudía espresalo al treviés de la palabra sellencu.

Si juera...

Los montis juerin a caa güelta menos Cantabria y mas Tasmania. Los praos, a caa güelta menos Cantabria y mas La Pampa. Los pueblos, a caa güelta menos cántabros y más alicantinos, peru lluviendo.

Programación

España quiciabis no sea una unidá de distinu eno universal, peru es con siguranza un conteneor de basura mental macizáu a concencia.

Llenas y secas

Y tamién desisti el dineru negru y las recalificacionis del terrenu cumu negociu inlegal, y si no, inligítimu, ya que quin jaz la Lei jaz la Trampa.

Veganismu mediáticu

Desisti genti que allega a dellos estaos de concencia social ensin ber jechu muchu caminu

Enreosu

La manera mas sigura de tener un sueldu pa vivir a basi de pasta, arroz y pan de mintira, es dicir "Sí Señor" al trebaju que ti ofrezan.

El Virdugu Vulgarmenti Especial

Maginándose saliendo trajeáu d'un cochón de luju de la sú mansión, cumu un triunfador, cumu si no juera un miirduca cumu hai millonis.

Aministrar surrialismu y no dar arti

Es pusibli que pal añu 2030 un papardu puea pasar de Juentedé a Hontón de tirulina en tirulina ensin tocar colos pies en suelu.

“‘No hay para todos’”

Echarin la cuenta y entri lo que mos toca a ti y a mí, a Mohamed, a Mamadou y a las Koplowitz, mos da pa tirar malaspenas de estrella a estrella con un cafitucu y una madalena caúnu, saliendo en ringli de Cáritas.

La Grandeza d'Ocidenti

Cumu toos lo sabemos y mos paez el mijor de los derechos pusiblis, eso mos da el derechu y el deber moral de proteger esi bienestar, esi derechu y esa democracia. Y de pasu esi comerciu, porque el libri mercáu es la cara económica de too lo mentáu desprimeru.

Ser u no ser

No era facista, lo que pasa es que no uncía bien colos progres. Ni colos rojos. Ni colos verdis. Ni colos negros, moros, sudamericanos, vascos, catalanis, europeos, chinos, gays, lesbianas, ateos, akupas, veganos, animalistas, artistas, pacifistas, bomberos que salvan genti de murir ajogáu nel mar, ni naa amejáu a eso.

Arsa y olé, gora Zantandé

Se trata de no paecer cántabru -allí dirían pasiego-, peru paecer típico ensin que al turista idealizáu li paeza que tenemos una identidad excesiva.

Tantu por cientu

Y cumu el colegui aquél del baruciu de la callucia de Torlavega, reaiciona la genti ripitiendo la cunsina y pensando que es cosa que li sal de drentu.

Creési-l relatu

Cuentan un relatu que son los primeros en no creesi, peru nicisitan que lu creas tú. Y lu adornan con palmas y oles.

El puistucu

Cumu si no istuviera claru que sintíu del humor no tinía, peru gana d'escarniu li sobraba, vistu l'aquél de los sús comentarios.

Desarrollu MDLM

Dendi estas humildis línias propongo otru consorciu paralelu con angún reposteru endustrial –que no faltarán candidatos– pa jacer los "Golfucos de Mogrovejo".

El Momentu

Los inimigos del cántabru vivin n'un tiempu que ya quedó atrás.

El Volanceju

El griju del volanceju lu llevo aparejáu al recuerdu de salir a la calli un día de sol, a sé-l espertaor natural enas mañanas trempaniegas del veranu, a dali el són de la tranquilidá al silenciu de las siestas.

Ibertrola y el retratu

El negociu eólicu no se está, y ondi tú y yo veemos naturaleza, vei suelu industrial colo que buscar reitu. Parti del negociu es gastar dineru ena promoción.

El candidatu

El candidatu en cundicionis remanez ripitíu cumu clon de Matrix en cartelis eletoralis en tolos ahuntamientos. Paecin toos ellos de la mesma familia. El güen candidatu, a pocu pelu que tenga apaez cola cabeza afitaa que relumbri.

El recuerdu

Aquella estampa del jatín berrándomos y curriendo tres de nós cumu pudía mi istuvo atormentando muchu tiempu la vista y el corazón, y tamién la sinto frescu nel alma.

Artículo destacado

España, sol y saleru

Piedra revocáu su los ocálitos | edc L'otru día éramos nós cuasi los únicos clientis n'un bar lebaniegu. Un paisanu mayor hablaba con otru de los tiempos enos que diba a por camionaos enteros d'uva pa jacé-l uruju a la manu d'Estremaúra y Andalucía, y se quejaba de la formalidá que tinía la gentona enos tratos por allí. Cuntaba cúmu los señoritos colos que trataba eran siempri…