jueves 09.07.2020
La opinión de
Raúl Molleda
Raúl Molleda

Maltrataoris y cómplicis

Es famosa frasi de los maltrataoris julgaos por asesinatu aquella de "La maté porque era mía".

El Miruellu

La Naturaleza da ejemplu siempri que puei, masque la estemos medio matando, bien u malaspenas, ella cumpli.

Lo que mos toca

El bloqui cumunista fracasó, y si el Capitalismu no ha fracasáu, es porque enjamás dijo que istuviera pa arreglá-los problemas del mundu

El zapatu

A dingunu de los dos paez que se li vaiga a ucurrir enjamás dir a jaceli una tratoraa a las puertas de la sú casa al dueñu de Mercadona

Siga susprindiéndose, si quier

Esi problema no lu tien la J si vien del andaluz, pos la genti que se ríi del cántabru dimpués no pasa apuru dijendo que se va a "jartar" de vinu, y lis paez mui saláu.

Sospréndase

A la Peña de Mogru, que está ena entraa a la Badía de Santander, la reboutizó un geógrafu cumu "Isla de Mouro", y asina quedó la broma, cumu cosa natural.

Ser d'un país desdejáu

Juimos un pueblu con reícis y abora somos televidentis y aututuristas, ciudadanos del mundu de las franquicias, clientis que votan el proyeutu de las compañias elétricas, turísticas y de tresporti

L'Abizu

Cuandu los pueblos dierin en amirase por ellos mesmos, y vascos, gallegos y catalanis empenzarin a tener ideas dendi adrentu, en Cantabria lo que salió jue regionalismu

Canciu punk

Esta es la ordenación del tarrentoriu que presta: el resultáu d'esparcer a voléu n'una manta que si lleva al hombral, en vista de veer clientis, y s'echa al suelu insiguida a veer si li cai en gracia al emprendedor primeru cualisquier cosa que puea sirvir dimpués de reclamu pulíticu.

Participación y estras

Que se conoz que un paséu románticu del Pedrón a Riañu, viendo las escolleras, los puentis d'autuvía y la fabricona entriquidenti, mientis unu se ajuega con vajos de azufri es pa comparáu a una travisía pol Sena parisinu o polos canalis de Amsterdam.

L'iti y la urnia

L'iti d'esta seición es sacá-l cántabru de la cuadra; de la cuadra de lo lejanu y del burcil del recuerdu trespintáu que esti pueblu escastáu saca de cientu en vientu cumu a un santu en fiestas de guardar.

Eólicos nou!

Cantabria, si mos iscuidamos y dejamos que jagan lo que lis apeteza, cuerri piligru de cunvirtise n'un latifundiu energéticu, y abora estamos con un gubiirnucu que anda ansiosu por entarajilá-la rifa del terrenu enteru, subastáu deajechu.

Reportoriu

L'añu posei un Reportoriu del Són, un regalu pa quin lu quiera. Pol día y pola nochi, allá ondi el buréu endustrial humanu no allegui hai un reportoriu de tiempos con música propiu.Ésti es el Tiempu'l Malvís Castellanu. Suena de nochi, con un siséu resgáu, altu nel cielu negru.

España, sol y saleru

Paez mintira que n'un estáu que se pregona democráticu y ordenáu, un pícaru puea picar tan altu sólu por vistise cumu un lichuguinu y arrimase a quin sea

AVE!!

Si Corocotta juera la clas de líder cántabru que se vei abora, se quejaría tul ratu de lo que tienin autrigonis, caristios y várdulos, dijendo que Cantabria es muchu mas leal a la Pax Romana.

Del azul marinu al ultra-marinu

Sigún las últimas incuestas los miembros de las juerzas armaas y cuerpos pulicialis son quinis votan a trisca a la ultraderecha.

Proteger

Y acaba d'anunciar que va a dali "celeridad" a los proyeutos eólicos que andan ya al istilu butri, a ver quín cueji sitiu primeru, en concretu al del cordal del Escudu.

Urgullu avergonzáu

Yo sinto y propongo entonz 'La vergüenza de ser cántabro'. Tenemos un país de vergüenza, pa pasar apuru, nel que la genti cuandu sinti la curiosidá de saber  d'una identidá cántabra que no se vei pola calli, una idintidá que dibía andar por angún sitiu, tien de priguntar n'una libriría u n'una biblioteca.

Atáu y bien atáu

Hui a Franco lu pasan pola derecha los mesmos que lu ponderan, y siría un disidenti, un perroflauta, pa ellos.

La Luna y el déu

Cuandu tuvi una cantidá suficienti de llamatos atropaos a tolo largu y anchu del país, pudi apreciar que el mapa de Cantabria que veemos es un cuentu

Guapu pa lejos

Toos desprecian a los antisistema. Toos son un prudutu en serii del sistema. Un pocu vítimas y otru pocu virdugos, de otros cumu ellos.Y a toos ellos los desprecia el sistema por un igual.

El trapu, la ruilla, la rodea, l'arrodéu

Teno vistu de sobra que quinis dicin que las banderas no son mas que trapucios gustan de llevá-las suyas, y a aquéllas no lis ponin el llamatu de trapu, no; ahí las llevan con urgullu.

El Metru Pantasma

El sú corazón era nacíu d'esi mundu y lo que sintía lo sintía dendi allá, asina que sólu pudía espresalo al treviés de la palabra sellencu.

Si juera...

Los montis juerin a caa güelta menos Cantabria y mas Tasmania. Los praos, a caa güelta menos Cantabria y mas La Pampa. Los pueblos, a caa güelta menos cántabros y más alicantinos, peru lluviendo.

Programación

España quiciabis no sea una unidá de distinu eno universal, peru es con siguranza un conteneor de basura mental macizáu a concencia.

Llenas y secas

Y tamién desisti el dineru negru y las recalificacionis del terrenu cumu negociu inlegal, y si no, inligítimu, ya que quin jaz la Lei jaz la Trampa.

Veganismu mediáticu

Desisti genti que allega a dellos estaos de concencia social ensin ber jechu muchu caminu

Enreosu

La manera mas sigura de tener un sueldu pa vivir a basi de pasta, arroz y pan de mintira, es dicir "Sí Señor" al trebaju que ti ofrezan.

El Virdugu Vulgarmenti Especial

Maginándose saliendo trajeáu d'un cochón de luju de la sú mansión, cumu un triunfador, cumu si no juera un miirduca cumu hai millonis.