Lunes 18.02.2019
La Opinión de

La ligaterna

"Yo tengo el recuerdo de acercarme de muy crío a una lagartija y cogerla con dos dedos por delante de las patas de atrás... así".

Ser, Estar

Entonz la idea que mi veno a la cabeza jue que nunca mas gulviría a ser un turista, pudiendo ser un viajeru.

Veer dendi riba

Vistu de riba, el país verdi ondi ví la luz –la metá de los días coláu ello por un edredón gaseosu de bollu– se mi apresentó jermosu cumu pocos sitios que n'adelanti viera dendi la altura de la que surdin.

El mostru y l'ejemplu social

Nel Brasil surdi ena presidencia otru mostru que pretendi sacali jasta l'últimu cuartu a la selva, dejando un barrancal pa herencia.

Partajuera, partadrentu

Muchas vecis pasa eso, que lo que se opón a lo establicíu es un pocu tamién frutu del ordin de cosas que pretendi negar.

Voz y Bótox

Paicía que La Bota bía ordenáu ser libris, y hebo que jacese a ello.

Hui, ahier, anthier

La Lei y las armas van gulviéndosi poca pocu, cumu las rezaoras jacin a la vista de las presas, jacia los más probis u endefensos. Es hora d'aseñalar cumu culpablis del mal ajuncionamientu de la maquinaria a los que menos poder tienin de mover dinguna de las sús piezas.

La Papuca

A los años una genti istudiosu pisculizó la razón pola que la Papuca canta de nochi enas ciudais, y dió col iti. La Papuca es cunucía por ser igualis machos y jembras, y los cintíficos aviriguarin luegu que l'iscudu de color pimentón que luz es una bandiruca de cintinela que avisa a los otros de que esi tarrentoriucu que acupa li pertenez, y trespasá-la raya trai alucha.

Quiciabis mañana

Enas nochis de mar tranquilu, pateras de mucha pior traza tratan de cruzar al continenti de los ricos atestaas de genti probi a buscu de un mediu de vida n'un cuntinenti fríu con genti de corazón rejeláu.

Era esto

Lucierin ena obra de teatru pulíticu-social (no hablo abora de dingún cuerpu pulicial) que llamarin “transición democrática” las zunas que aprindierin ena “etapa anterior”.

El tiestu, la jaula, el pisu

Vivimos en pisos de cementu de taztu lisu y fríu, desapartaos en espacios mas chicos, desaparaos unos de otros, con iscunfianza col vicinu, nondi la luz del día allega suplicando por joracos y rijindías.

Caridá patrióticu

El patriutismu fachuca, con muchu palabriríu no es pa allegar en dinidá y nobleza muchu mas allá que cualisquier pirrucu chicu con un trapu ena boca.

La Pasiega y el Bienhablao

N'esi mijunji el modelu de habla es castellanu, peru la genti no se puei sacudir d'incima el cántabru tan luegu cumu quisiera.

“Ponernos en el mapa”

Mugu dando vida a la artesanía endustrial | edc Las hestorias que se contaban ena mí casa llevaban drentu los llamatos de...

Diez gramos, cuatru metros

Pasá-la Pinínsula ensin caer n'una redi nondi li restuerzan el piscuezu pa treminar cumu “pajarito frito” nun frijón de pueblu latifundista.

El discretu encantu de la ciudadanía

Nu eran tan universalis, los cosmupulitas. La lei se jezo mas a gustu entá del Capital, y de pasu, de la Pulicía. No eran tan ciudadanos, los ciudadanos.

La Uveja Dóberman

La Uveja Dóberman desisti pola sú utilidá; es un prudutu vivu y en tal de cualidais tien prestacionis. Mansa con quin tenga el látigu, feroz col desarmáu.

El pastor y el lobu

El lobu era a la vez animal y mitu, peru un mitu col que se tinía declaraa una guerra, el Mal encarnáu en fiera.

Vida moernu

Hai panis con llamatos cumu “pan payés" u “pan pasiego”, peru el pan no vien de Cataluña ni de Pas, masque quiciabis venga jasta de mas lejos.

Avancis

Amonté nel tren, a la güelta de años. La genti ya no hablaba. Llevaban cascos, u jugaban col móvil. Gestu seriu, de genti acupau.

'Dulce típico'

Hai que agradar al Señorito, al Señor, al Caballero, que tien a bien vinir a visitamos, tan lejos, aquí que no hai naa.

El tiempu’l miéu

El tiempu'l miéu tien la lei de la sú parti; la Ley de Seguridad Ciudadana, mas cunucía pol llamatu de Ley Mordaza.

Matrix es aquí mesmu

Lo mesmu que pasó con Portíu pasó con los famosos Cañadíu, Piquíu u Rostríu de la capital, palabras que el juncionariu de turnu creyó currigir, y que pensaas cumu castellanas no tienin sintíu de dinguna clas. Sólu cunuciendo un pocu la dinámica del cántabru puein tenelo.

Qué contar

Si tuviera que contali los mís recuerdos a los nietos que nunca tendré, hablaría del color del Prau Conceju de Tudanca esti mes de juliu, mas verdi que dingún veranu, amejando crema que pintara aquella tabla su la luz de la tarduca.

Tránsitu

Jaz un tiempu empenzó a leesi la espresión “el raca-raca nacionalista”, cumu risumin de unas desigencias impusiblis de satisfacer.

Artículo destacado

La Hestoria y la cernaa

Mugu n'un tragüezu | edc Nós siempri istuvimos aquí, del láu de Dios. Dios y Nós. Nacimos pa acanzá-la gloria. Sintimos la Patria Sagraa, sintimos Prusia. Prusia, que no mos cueji enos muéstros corazonis prusianos, quisiendo salir a demostrá-la cundición hestórica cola que Dios mos bindijo. Lo demás es salvaji, encivilizáu , empar de Nós. Prusia siempri jue y siempri será. Prusia es…
Lo más