L'Asaltu
Las empresas asaltarin a la democracia y al poder jaz muchu tiempu, y la democracia y la upinión públicu son cunsicuencia d'esi asaltu.
Las empresas asaltarin a la democracia y al poder jaz muchu tiempu, y la democracia y la upinión públicu son cunsicuencia d'esi asaltu.
Se acabó el 2020 y dingunu lloró al dijuntu. Tul mundu quiso ispidilu cumu quin diz adiós a un mal. Peru l'asuntu tien un fallu: cuncibí-l mal cumu si tuviera una fecha de nacencia y otra de muerti.
Los pulíticos que renegaban de ARCA, los piriudistas que renegaban de ARCA y los empresarios que renegaban de ARCA, abora son mas verdis que ARCA, EAC, Greenpeace y Greta Thumberg enjuntu, están mas a la contra del cambéu climáticu que naidi, y mas ispuestos que nunca a que jagamos un gran sacrificiu pol Mediu Ambienti.
El PRC diz que suprimí-la idea Wirtiega de que el castellanu sea la única lengua vihicular ena nueva lei d'enseñanza nu es por una custión pedagógica sino resultáu de un asuntu "identitario".
En Cantabria tul mundu diz polos pueblos que es cambeá-l gubiernu de partíu, y ponese a cambeá-la plantilla de Cabárcinu los que allegan de nuevas. Y mucha genti cuandu está de cambeá-l gubiernu trata d'estar aláu del acaldi u pulíticu de turnu pa veer d'entrar a la plantilla.
Pos no, esta sentencia lis diz que la lei está pa cumplila, y si lo diz a ellos. Cambeá-la lei nu es cosa de dinguna sentencia, jacer que el sentenciáu la cumpla, sí.
Puein tener un pocu mas de suerti y ser juncionarios a la española. Cobrar un sueldu maju y siguru al mes ensin tener que sudar ni dali desplicacionis a naidi. Y si eran malos pa istudiar, se puein colocar ena pulítica.
Conozo muchos, demasiaos sitios amejaos u parigualis a esta estampa, que paez del verbu 'estampanar'. En cualisquier sitiu unu vei de too, regüeltu, y a última hora nu vei naa. Paez que el progresu en tal de cunducí-l territoriu biera atropelláulu.
Pa vinir de genti que sabemos que pisaba escaju escalzu un día sí y otru tamién, estamos ena gloria, masque reconozamos pocu lo primeru y desageremos muchu lo últimu.
Asina unu puei dir andanducu, cumu jacía yo indo de críu a los recaos, u jacé-las cosas callanducu cumu jacin pulíticos y empresarios esa clas de tratu que muchas vecis acaban celebrando n'una especii de robla animal en cualisquier prustíbulu de madrugaa.
Por espáciu de demasiáu tiempu, quinis desplicaban a la mayuría de la genti too lo que tien que veer colos animalis eran los cazaoris. Los cazaoris, que ya tienin entri ellos una fama bien ganaa de cumpitir a veer quín la diz mas gorda.
Aquél rei tan contempláu polos alabanciosos del ahuntamientu y amiráu pola genti que atestaba el bulevar veno a mediaos de los 80. Abora anda n'un cumprumisu colos juecis porque paez que sólu col sueldu de "campechano" malaspenas li acanzaba.
El casu que, malquebien, el cántabru no marchó entá pol esvarciaeru de la modernidá que ramalea carondi la llevin. Se mos ucurri que dellas cosas merez la pena que no andin a dispensas de quin ramalei, y menos entá de quin pretendi llevamos del ramal.
La juerza y númeru de los cumunistas hui son igualis u inclusu menos que si habláramos de los aficionaos a coleicionar sellos u a echar cometas al airi.
Cumu pa querer jaz falta echali corazón, pensaba yo si no llevamos aquí demasiáu tiempu dejándomos toos ellos quitar un corazón de avillanu ligítimu pa dejamos tresplantar un marcapasos de goma deajechu.
La monarquia española, si sirvió pa anguna cosa es pa siguir jaciendo tochu de remati al pueblu, cuntinuando la labor de los cuarenta años desprimeros y de tul tiempu d'esti imperiu viníu a menos, dendi la sú nacencia jasta hui.
Guapu juturu tenemos por lanti cuandu el pueblu tien esa clas de mentalidá que quier ser pulicía y entri tolas clasis de pulicías, el mas matón.
Nel barriu que vivo, jueraparti cunsinas tilivisivas atentu'l Covid-19, la genti no lleva una vida de barriu, ni de pueblu, y si me apuran ni tan disiquiera vida de casa. La nueva forma de custruír li diz al vicinu que se acierri eno suyu.
Lo que diz la cencia es que al calentase el climin, jueraparti l'adunicimientu de la temperatura, habrá mas inirgía liberáu en forma de galernas, trubonis, ribusíos y cilliscas. Lo estamos viendo los unos, y están jaciendo isjuerzu pa no veelo los otros.
Si la idea de la genti aficionáu a la música sellencu, peru d'otru sitiu, es que lo del país tien que veer cola muñiga, unu tendrá de pensar que n'Irlanda y Escocia las cuadras tienin el suelu cubiertu de prata y oru.
No se puei siguir "criciendo" a juerza que que el planeta se vaiga achicando. Hai que pensar en abajá-la velocidá y el livel de cunsumu. No vamos a dingún sitiu por esti caminu.
Cosa curiosa, los gubiernos y los partíos de dellos coloris pulíticos que están u pretendin estar al mandu, están ena idea y ena prática tratando de emburriar a la genti a que vaiga ulvidándose de un ritiru garantizáu pol estáu, y dé en jacesi planis de pinsionis en plan priváu.
Pa cunvidamos a tí y a mí, pierdi las cundicionis de vida mínimas, y tamién pierdi jasta la mínima dinidá social cola que se debi cunsiderar a cualisquier presona.
Lo que mi biera interesáu dicir n'aquella ocasión es que pa mí no es sólu emplear el cántabru, sino emplealu pa dicir cosas que están pasando n'esti pricisu momentu.
Es famosa frasi de los maltrataoris julgaos por asesinatu aquella de "La maté porque era mía".
La Naturaleza da ejemplu siempri que puei, masque la estemos medio matando, bien u malaspenas, ella cumpli.
El bloqui cumunista fracasó, y si el Capitalismu no ha fracasáu, es porque enjamás dijo que istuviera pa arreglá-los problemas del mundu