miércoles. 24.04.2024

Desarrullismu, espoliu y pitorréu

El Desarrullismu es quin jezo -y quin jaz- que custruyeran la depuraora ena Güelta Ostrera y abora deban tirala y jacela n'otru sitiu que dingunu sabi ú está, porque dingún ahuntamientu quier ponela n'un terrenu firmi pensando que mas tardi u mas trempanu esi suelu será pa custruír chalés.

El Ríu Mierderu, «Arroyo CarlosV» enos mapas El Ríu Mierderu, «Arroyo CarlosV» enos mapas

Unu amira la prensa y piensa que está nel añu 1950. Güelvi a amirar a otru día y cambea d'idea, pensando que está nel añu 1965. Tampocu toos los días son por un igual, asina que a otra güelta unu puei leé-la prensa y creer que estamos nel añu 1948.

Quiciabis sea que los pulíticos cricierin ascuchando dendi chicos ena iscuela las enseñanzas del "Spain is different", y tantu de lo mesmu tul tiempu treminó recalando n'aquellas cabezucas que hui peinan canas u ya tienin pocu que peinar. La fórmula que d'aquella empenzó a ser lei jue el Desarrullísmu. El  Desarrullísmu sigui aministráu y publicitáu por ellos, y es quin lis paga las campañas. Es quin jaz que un partíu "roju" cumu IU tenga a una güelta mas dineru pa una campaña en Castru que en tou Cantabria. Es quin jezo que un Hormaechea al que echarin del PP cuasi al tiempu de empenzá-la campaña la tuviera mijor qu'el mesmu PP y aluegu lis ganara. Encarnáu en ciertu costrutor famosu de Cantabria, es el que dijo: "Yo antes de la campaña le doy un poco de dinero a todos".

Lo que mos falta pa ser un país bananeru son las bananas; el restu lu tienin listu

El Desarrullismu es quin jezo -y quin jaz- que custruyeran la depuraora ena Güelta Ostrera y abora deban tirala y jacela n'otru sitiu que dingunu sabi ú está, porque dingún ahuntamientu quier ponela n'un terrenu firmi pensando que mas tardi u mas trempanu esi suelu será pa custruír chalés. Quedrían quitásilu a la ría a juerza de rellenu, y la lei pruhibi el rellenu, asina que dingunu cedi. Cualisquier terrenu firmi, llanu u pindiu, se considera urbanu nel juturu. Por eso anda esti gubiernu cazaritu a sacá-la LOTUCA, cumu quin anuncia que li va a tocar a tul mundu la lutiriuca. Desarrullismu u naa, eso quierin desvulgar. El Departamentu de Marketing de la empresa priváu en Cantabria se paga con dineru públicu, al treviés d'esti Gubirnucu de cabizuca gacha cola genti de dineru, que se pon intirizu y tiesu delanti de la genti humildi, cumu si juera dinu de anguna clas de créditu.

Lo que mos falta pa ser un país bananeru son las bananas; el restu lu tienin listu.

Cuandu ya paicía que el pueblu cántabru diba a ramalear carondi lu llevaran, remanez un rayu de luz y los vicinos protestan pol sicritismu del mangonéu eólicu, pidiendo ser cunsultaos. Allá sal Revilla a dicir con güenas palabras que esa genti vivi nel atrasu. Se conoz que es esa clas de atrasu la que aguanta mal, porque los bomberos forestalis li pidin que cesi al sú consejeru por jacé-la vista gordu colos incendios del monti, y los incendios los pretendi jacer güenos por lei.

Colos mulinos siempri jueron mui siguros, y tuvierin de viní-los juecis a aparalos en secu

Col asuntu eólicu, Revilla ya asomó la patuca jaz unos cuantos años, cuandu Castilla los puso ena raya de Valdeporres y dijo: "Ellos se quedan el dinero y nosotros el impacto ambiental". Si allega a belos puestu el País Vascu ena raya de Castru u Guriezu, igual li biera interesáu mas belu lleváu a juiciu y jacer una campaña mediática de las suyas. Aquí li interesó mas dejala caer cumu pa que la genti pensara que ya que vamos a tener mulinos, que sea aquí y cobremos el dineru. La maté porque era mía. Ya daquella pensaba cumu abora, peru se iscubría pocu. Abora se conoz que li toca tratar cumu amos a los amos de las elétricas, y metese colos vicinos que pidin un pocu d'eso que llaman democracia.

Y entonz vien el siguru del consejeru a traer un pocu de pitorréu. Colos mulinos siempri jueron mui siguros, y tuvierin de viní-los juecis a aparalos en secu. Da igual, siguin enamoraos de los mulinos y hablando en plan siguru, con pitorréu si jaz falta.

 Y diz el consejeru:

- 1) "El parque de Cañoneras, en Soba, tiene 37 aerogeneradores y el alcalde me ha dicho que están encantados".

- 2) "En mi consejería sólo tienen cabida los proyectos que cumplen escrupulosamente el respeto al patrimonio cultural, etnográfico, de los ríos, orónimos, hidrónimos, la "ornitología",etcétera.

Tien una gracia curiosa que el parqui de Soba, ejemplu del respetu asulutu a los orónimos -llamatos de los acidentis del terrenu-, se llami "Cañoneras" y no Cañonerus, que es el llamatu sobanu ligítimu. Si esa es la clas de encantu y de respetu que el regionalismu quier...

Jaciendo casu del consejeru va a ser mijor proteger a los pájaros con un parqui eólicu que con una ZEPA que lu impida

Y tien una gracia curiosa tamién que diga que los parquis eólicos que la sú cunsijiría prumuevi cumu si controlara con muchu celu respetan los llamatos del terrenu y de los ríos. Entonz se puei añidir que el consejeru se queda curtu: los parquis eólicos respetan tamién la normativa COVID, la Cunvinción de Ginebra, los Acuerdos de Paz pal Urienti Mediu, el Tratáu de Versallis, la Lei de la Gravedá, el Principiu d'Arquímedis, el Códigu de la Circulación, el horariu de visitas de l'Abadía de Westminster, el Sestu Mandamientu y jasta el PH de la tú piel masque te lavis ochu vecis al día. Claru que sí, que nu apari el pitorréu!!

Dendi esta seición de Mugu hemos mostráu la muéstra pricupación pricisamenti por cosas cumu el caltenimientu de la cultura popular - incluyendo los llamatos de lugar-, del patrimoniu etnográficu y tamién del natural -incluyendo los pájaros, en castellanu de mil duros "ornitofauna", que no "ornitología" que es cencia que los istudia-. Si jacemos casu al consejeru, va a arrisultar que too ello se va a proteger mijor llenando Cantabria de mulinos que las leis de ordenación tarrentorial u del patrimoniu que ellos ni jacin ni jacin cumplir. Jaciendo casu del consejeru va a ser mijor proteger a los pájaros con un parqui eólicu que con una ZEPA que lu impida. Y nós ensin sabelo.

Un detallucu mos lleva a acordamos del asuntu -que el pueblu ganó y ellos pirdierin- del Fracking. Revilla li abrió caminu a campanos tapaos cuatru diás antis de perdé-l poder, pa aluegu dicir que nu tinía idea de lo que era. Y el llamatu d'una cuncisión era "Arquetu", en plan cántabru puru. Ensin compleju dingunu. El unu de los parquis que tienin abora en vista de jacer es "Pistruellu", el llamatu cántabru de la otra clas de bichu que masacran los mulinos. Los istudios que se jacin pa los parquis están jaciéndosi ensin llevar un siguimientu anual de los pistruellos que pasan polos sitios ondi se prumuevin; las empresas si lu saltan y el Gubiernu de Cantabria tampocu lo disigi. Al contrariu, prisumi de dar tolos primisos de la sú parti. Bien se vei que empresas y pulíticos no sólu comparcian ujitivos, tino tamién una siguranza de salise cola suya que a la final muestra un mesmu tipu de sintíu del humor. Están juntos tamién inclusu a la hora del pitorréu.

Desarrullismu, espoliu y pitorréu
Comentarios