jueves. 25.04.2024

El zapatu

A dingunu de los dos paez que se li vaiga a ucurrir enjamás dir a jaceli una tratoraa a las puertas de la sú casa al dueñu de Mercadona

mugu270220Cuvíu abandonáu, Rusecu | edc

Los agricultoris de tul Estáu han quedáu pa jacer tratoraas y protestas pola sú situación. La situación de nueva tien pocu, peru se muevin abora por un recorti ena PAC, y por ber subíu el Selariu Mínimu a los pionis tamién, claru. Asina que angunos han salíu colos tratoris bien llenos de banderas rojigualdas, incluso pusiendo el Cara al Sol y pancartas contra "El Coletas". Anuncian inclusu acerrali'l pasu a la sú casa. Yo iscunfío de cualisquier protesta con semejanti bandera, y a estas alturas de la vida, lo jago por esperiencia.

A mas de una güelta mi cuadró veer a genti quejase de que no lis dejaban echar venenu pa las bardas porque ricibían una suvinción por llevá-la finca n'ecológicu

La PAC establez cumu pilar básicu el respetu pol contornu natural y la biodiversidá, dos ideas que a la mayuría de los ganaeros de Cantabria lis dan dolor de cabeza. Los incendios que se ceban col monti cola intención de sacar mas pación, y que han reclamáu cumu cosa justa en ruea de prensa los mesmos sendicatos ganaeros, son una manera de tratar de ganar dineru cola PAC traicionando l'ispíritu que ella mesma marca. A mas de una güelta mi cuadró veer a genti quejase de que no lis dejaban echar venenu pa las bardas porque ricibían una suvinción por llevá-la finca n'ecológicu; se trata de cobrar gracias a un cumprumisu, y dimpués no cumplilu. Si se quejan en públicu y no se lis cai la cara de vergüenza, es porque lo vein natural, y sabin que la genti que lo oyi tamién lo vei natural; ési es el ambienti del mundu rural.

La PAC establez ayudas a quin distini parti de la sú tierra a plantar árbulis que favorezan la biodiversidá, es dicir, arbuláu terreñu. Aquí no se vei plantar otra cosa que ucálitu y pinu americanu. Nel viveru forestal del gubiernu tengo vistu por espáciu de muchos años cumu por sistema los castaños y cajigas crecin jasta una altura ena que ya se arrancan y arréu se tiran, mientis que los pinos americanos se van toos con un palmu d'altura enas bandejas, de tanta demanda cumu tienin. La genti rural y no rural (n'otra ocasión ya pusi'l casu del Ahuntamientu de Torlavega) vei ena pulítica verdi que vien d'Europa una manera de sacar dineru y a un tiempu pricura no cumplir col cumprumisu pol que lo ricibi.

El cumprumisu laboral y de calidá es entá pior: pidin las mesmas cundicionis de prudución que nel estranjeru pa poder cumpitir colos prudutos de juera. Se puei dicir mas altu, peru no mas claru. Habrá que ver a cuántu están los esclavos en Libia y traese unos barcaos d'ellos pa que sean el nuevu campesináu y estos agricultores la nueva nobleza rural.

Dicin estar marginaos pol gubiernu que toqui, peru mui especialmenti si el gubiernu rojea un pocu

Los sendicatos agrarios y ganaeros, mesmu en Cantabria que nel Estáu, están astraos d'afiliaos que son unos creyentis acérrimos del sistema de mercáu. Dicin estar marginaos pol gubiernu que toqui, peru mui especialmenti si el gubiernu rojea un pocu, y si se debi protestar, son a dejar que pasin dellas legislaturas de los suyos jasta que gubiernin los otros. Entonz sí, salin enfadaos a la calli. No es casolidá que muchas de las protestas gordas estén dándosi nel Ejido, paraísu de los negreros de pata negru. Tampocu es casolidá que la mayor cantidá de dineru que vien de la PAC al Estáu acabi n'una casa de genti tan atareáu enas laboris del campu cumu la Casa de Alba. Jaz un tiempu se vió cúmu se plantaban millonis de carros de linu pa cobrá-la suvinción y arréu se quemaban pa que no abajara´l preciu. Las leis verdis que dan dineru primeru se cobran y arréu se españolean, polo vistu.

Los ganaeros aquí se quejan de que lis pagan la lechi a la tercer parti u menos de lo que lo paga nel supermercáu el cunsumior. Eso, si lo vendin legal y no negru, que eno de engañase los unos a los otros y ganar partías presonalis a costa de perdé-las coleutivas están ya mui bregaos, dendi'l momentu que vendin el ganáu con faltas al vicinu, u escuendin lo enfermu y garantizan que no se escasti la enfermedá, un añu l'unu, otru añu el vicinu.

El casu, que quejándose del mal tratu que ricibin polas empresas y dirigiendo las culpas a los pulíticos del sinu que odian, paez que u no sabin óndi lis apreta el zapatu, u no lis comién que la genti s'enteri de óndi lis apreta. Éstos no son zapatistas, ni de lejos.

Un paisanu que tenga vacas de lechi aquí, y unu que tenga una tierra de naranjalis en Valencia, están apercollaos jasta el límiti 'l resuellu pol Sistema de Libri Mercáu que tantu apoyan. A dingunu de los dos paez que se li vaiga a ucurrir enjamás dir a jaceli una tratoraa a las puertas de la sú casa al dueñu de Mercadona, una empresa que está echando a piqui los precios y la prudución de ligumbri por traelo de la otra urilla del Atlánticu y jasta de la China u Australia. Ni a él ni a dingunu cumu él. Ahí se lis acaba el valor y el enfadu. Normal, siría cumu luchar contra la clas de genti que unu sueña con ser, col moelu social que atrai a unu.

Y el problema es que se quejan muchu de que los pulíticos los tienin ulvidaos, peru está mui feu por mui de pueblu que se sea pidir Libri Mercáu colas sús consecuencias pa tou hiju de vicinu, peru pidí-la suvinción pa unu mesmu.

Sólu que en tal de votar a facistucas sureños que vistin de nazarenu por Semanasanta, pusierin la capirucha del Ku Klux Klan, en plan Nazarenu 24 horas

Los agricultores del universu –paralelu– cañí pretendin dali un pataa al abusu del sú sistema, peru nel culu del gubiernu del color que no lis gusta. Los ganaeros del Cantábricu, con un trator y una navi de vacas, esclavos de las empresas lecheras que se crein emprendedores, jacin tamién protesta, cuandu si lo mandan. Magino que los esclavistas sudistas del algodón tamién tinían un problema gordu de supervivencia si lis abulían la esclavitú, sólu que en tal de votar a facistucas sureños que vistin de nazarenu por Semanasanta, pusierin la capirucha del Ku Klux Klan, en plan Nazarenu 24 horas. No serán los mesmos tiempos ni los mesmos sitios, peru sucedin ciertas cosas en cumún. La una, que unu debi saber óndi li apreta'l zapatu, y no ajormalu pa que apreti mas entá.

El zapatu
Comentarios