jueves. 25.04.2024

Gracias, Tontu/a

Te hablaremos de progresu, y a los empresarios lis diremos que trabajas baratu y que eris mansu/a. Te convenceremos de que otru/a mas apuráu/aa que tú puei quitati el puestu, por malu que sea, que ya es.

Limu y Pan de Cucu Limu y Pan de Cucu

Voi a iscribí-la carta que los pulíticos de uficiu tampocu iscribirán ni en castellanu:

"Hola, Tontu/a.

Te llamo Tontu/a porque quiero la tú cunfianza, y es cosa de tratate con familiaridá.

Esi día, tienis que jacer cumu que, de súpitu, intiendis de pulítica lo que llevabas años ensin ber intindíu

Veraste: los míos y yo te necesitamos tontu/a. Cuantu mas tontu/a, mijor. Jaremos lo pusibli porque intiendas pocu u naa de lo que dicimos. Y mas: jaremos que cuandu ti hablin de pulítica, digas con muchu aquél que la pulítica es asuntu ajenu pa tí, cumu dijendo que eris una presona cincilla. Jaremos que digas que hablamos mui bien, justu porque nu intindisti naa de lo que dijimos, ya pricuraremos nós ser pocu claros.

Tontu/a y mansu/a. Asina jaremos lo que mos dé la gana cuntigu, colos/las tuyos/yas y col sitiu ondi vivis, y tú agacharás la vista y cambearás d'asuntu porque intiendis pocu y, quín intiendi?

Tontu/a y duendu/a, pa que te pongas jaqui cuandu ti lo mandemos. Pinto´l casu, pa votamos. Esi día, tienis que jacer cumu que, de súpitu, intiendis de pulítica lo que llevabas años ensin ber intindíu, y mañana, golverás a dicir que nu intiendis. Asina habrás intindíu lo justu que queremos que intiendas, que es quín manda aquí.

Te hablaremos de progresu, y a los empresarios lis diremos que trabajas baratu y que eris mansu/a. Te convenceremos de que otru/a mas apuráu/aa que tú puei quitati el puestu, por malu que sea, que ya es. Que hai mucha genti asperando y que tienis suerti, masque te vaigan a echar mañana u pasáu y nel prósimu trebaju igual. Mijor tú que no unu/a mas probi/a, que puei ser jasta negru/a u moru/a.

A los empresarios lis gustará muchu.

Te queremos tontu/a, tochu/a de remati, cuándu corderu/a, cuándu perru/a, sigún mos convenga

Si te veis mal pa pagá-los ricibos de la luz, del gas, del ahuntamientu, y la cosa a la que llamas cumida, te convenceremos de la suerti que tienis que entá vivis n'una casa que quiciabis mañana cuandu güelvas la haiga allanáu un/a akupa, porque la pulicía tien que aguantase con ellos en tal de matalos a palos, por culpa de los de la coleta.

Te queremos tontu/a, tochu/a de remati, cuándu corderu/a, cuándu perru/a, sigún mos convenga.

Te queremos mui cántabru/a cuandu sea pa damos la razón, y mui ajenu/a a Cantabria cuandu demos licencia pal estrobu de vallis, pueblos, montis y cordalis. Queremos que te quejis de que toos los pulíticos son igualis, mos votis cuantu mas "igualis" seamos; queremos que mos paguin las empresas los favoris de belis regaláu el país y el paisanaji mitiéndomos de asesoris y consejeros, y queremos meter primeru a los amigos cumu asesoris pulíticos y al mandu de las empresas públicas, y too ello col dineru que pagas colos impuestos. Y tú, callanducu. Queremos, Tontu/a que veas el juturu y el progresu sigún nós ti lo pintamos. Queremos que adoris a los muéstros amigos y tengas odiu a quinis mos estorban el manduquéu. Queremos que mos dejis al muéstru airi y que ti dejis manejar al muéstru gustu. Si escasu, que te quejis polo baju nel bar y arréu ti pidas otra. Queremos que seas cumu abora, siempri.

Gracias, Tontu/a, por ser asina".

Gracias, Tontu/a
Comentarios