viernes. 29.03.2024

L'Asaltu

Las empresas asaltarin a la democracia y al poder jaz muchu tiempu, y la democracia y la upinión públicu son cunsicuencia d'esi asaltu.

Pasáu, presenti y juturu Pasáu, presenti y juturu

La nuticia era que los partidarios del expresidenti yanqui tomarin al asaltu el Capitoliu. Y la endinación que sigui a la nuticia era que ena casa ondi vivin la soberanía y la democracia nu puei primitisi dingún asaltu.

L'asaltu gordu ya es mui vieju, nel Capitoliu y enas demás sedis de la democracia enas que a lo que menos casu si jaz es a la sedi de democracia del pueblu, si es que el pueblu parez tal cosa.

L'asaltu gordu es el de las empresas. Las empresas asaltarin a la democracia y al poder jaz muchu tiempu, y la democracia y la upinión públicu son cunsicuencia d'esi asaltu.

Una cosa que mi llama l'atinción es la facilidá que tien el regionalismu cántabru pa sacar jatiruca que ponese

Nu es casolidá dinguna que suba la luz en metá de la pior envernaa que vió mediu estáu. Unu puei votar a tal u cual partíu, inclusu estar mui en contra de los otros, peru tul mundu da por sentáu que la banca y las empresas de la inirgía mandan muchu mas que cualisquier parlamentu, y lo vei ya jasta natural. Y tamién se vei cumu cosa natural que los pulíticos triminin de jacer carrera acolocándosi n'anguna empresa del ramu.

La nuticia en casa es que cambean de cara ena Cunsijiría d'Endustria. Otru quiciabis quisiera disimulalo, peru yo estoi contentu de que quitin al consejeru que tinían, que tien una gana de medrar y una carrerona pulítica que casan mal col tratu rigurosu colas energéticas, empresas de malitín placenteru. Tampocu aspero que col nuevu quedi escastáu el barruntu d'un tráficu de montañas a la midía de las grandis Iberdrolas y de las Ibirdrulucas con sabor a dulci típicu, peru es menos meteóricu ena sú carrera, masque tamién sabi latín.

Una cosa que mi llama l'atinción es la facilidá que tien el regionalismu cántabru pa sacar jatiruca que ponese; si estar eno mas altu de los dulcis típicos per cápita era pocu, abora tenemos un nuevu fenómenu intitariu: el regionalismu de bisutiría. Jueraparti los años y años d'enjotu cola intinción de meté-l lábaru ena manga estitucional, el regionalismu nunca anduvo escasu de prisupuestu pal departamentu de marketing: la pulsiruca cola bandera "polaca" primeru, y abora las nuevas insinias con un corazón "polacu" que los pulíticos regionalistas llevan con un arti que lu lleva a unu a pensar ena disciplina de partíu primeru que nel corazón u el sintimientu.

El sueñu capitalista de trebajar duru y prosperar ya quedó acaicíu y cuasi ulvidáu de too

Jueraparti la bisutiría, tampocu veo dingún interés particular por Cantabria. Si que veo un afán de regalali Cantabria a dellos interesis particularis, que nu es lo mesmu. Y cumu ya si dijo dellas vecis n'esti particular rincunucu de la literatura punk que es Mugu, quinis pusierin al unu n'un sitiu ponin al otru nel otru. Aquí poca falta lis jaz un presidenti de melenu cenoria tuviendo unu de coloreti uva tintu que da tantu resultáu. Dingún relochu asaltará el Gubirnucu pintáu colos coloris del lábaru y la polaca y un gorru con melenu y cuernos de tudanca. Esa clas de genti acérrimu d'un partíu aquí lo que aspera es conocer a quin lu meta a un puestu (no a trebajar, que es distintu) en Cabárcinu, Mare, u Cantur, y llamar pocu l'atinción.

Diz esti mediu que el nuevu consejeru tien que gestioná-l dineru européu destináu a La Pasiega. Mi vien a la mimoria lo únicu que li uí dicir a la genti, jaz ya muchos años, tocanti al pantasmagóricu pulígunu hui cunvirtíu n'un plumirizu guapu, si juera verdá: polo vistu era currutu que dellos altos pulíticos bian compráu las fincas allá con idea de cobrá-la desprupiación cuandu si recalificara. Nu sé si será verdá u mintira, peru junta las aspiracionis popularis d'entrar a Mare, Cabárcinu u Cantur, pinta un retratu bastanti potrosu y tamién certeru de lo que el pueblu cántabru intiendi que es la pulítica y lo que aspera d'ello. Ejemplu sobráu tenemos de lo que arrijundió. El sueñu capitalista de trebajar duru y prosperar ya quedó acaicíu y cuasi ulvidáu de too; la genti aspera dir pasando d'un inchufi al otru cumu unu pasaría de tabla a tabla n'un naufragiu. Por riba, los asaltantis hestóricos asperan sacar mijor tajáa. Pola mí parti, veeremos qué tal pinta el tráficu de cumbris, no sea que los asaltantis mos vaigan a pintá-los mulinos de color lábaru-polaca, y mos vaigamos a creer que ganémos daqui batalla.

L'Asaltu
Comentarios