jueves. 28.03.2024

"Me rebota"

Pos no, esta sentencia lis diz que la lei está pa cumplila, y si lo diz a ellos. Cambeá-la lei nu es cosa de dinguna sentencia, jacer que el sentenciáu la cumpla, sí.

Tramu del Pas, trés la «gestión» Tramu del Pas, trés la «gestión»

Tul mundu conoz por belu vivíu el casu aquél, cuandu un críu malcriáu estaba jaciendo anguna trastaa y al dicili que eso estaba mal, replicaba mui jaqui "Me rebota!", cumu dijendo que diba a siguir jaciendo lo que li paicía, y que marcharas cara casa y lu dejaras en paz, a lo suyu.

Pos évate que l'otru día el Tribunal Supremu anuló una sentencia del Tribunal Superior de Justicia de Cantabria, y li ha dichu al Gubiernu de Cantabria que nel asuntu'l lobu -por dicilo con palabras llanas- está resturciendo la lei pa jacer justu lo contrariu de lo que la lei pretendi.

Con esos años y esos cargos, ya estaría feu que jueran a espetali a los juecis un "Me rebota!" a caraperru, peru l'aquél es el mesmu que biendo díchulo

Y entonz salin el consejeru de Mediu Ambienti y el direutor de Biodiversidá a dicili a la prensa que tal sentencia "no cambia la ley". Con esos años y esos cargos, ya estaría feu que jueran a espetali a los juecis un "Me rebota!" a caraperru, peru l'aquél es el mesmu que biendo díchulo.

Pricisamenti, lo que demuestra esta sentencia es que en Cantabria y col lobu, lo que vienin jaciendo por custumbri es una demostración prática del ispíritu Me Rebota. La pulítica de proteición al lobu en Cantabria, lo diz la sentencia, se riduz cuasi que a pegar tiros.

Las leis de proteición del lobu ubligan a tomar midías de proteición, a buscali salías al cunflitu cola ganairía en forma de midías de proteición al ganáu y de pagu de daños, y sólu cuandu too esto se queda curtu y no queda otra, se vei la idea del sacrificiu, y no de cualisquier manera.

Por interesis que tienin mas que veer col votu rural, el Gubiernu de Cantabria, col consejeru de turnu (que a última hora es un pulíticu) y con un teúnicu no tan de turnu (biólogu, no pulíticu), a la cabeza, tienin cunvirtíu el que la lei marca cumu últimu ricursu, y sumitíu a un control seriu, ena primer y única forma de atender al lobu. Cuegin la esceición y la jacin la norma, pa poder dicir que cumplin la lei, cuandu de jechu están pusiendo a concencia patas arriba l'ujitivu que la lei pretendi.

Pos no, esta sentencia lis diz que la lei está pa cumplila, y si lo diz a ellos. Cambeá-la lei nu es cosa de dinguna sentencia, jacer que el sentenciáu la cumpla, sí.

La pulítica de Cantabria col lobu es un casu de malas artis que los pulíticos nu quierin escastar, pindientis del votu rural

Las leis que pulíticos que van y vienin y juncionarios de puestu fiju debin cumplir atentu del lobu nu casan con cosas cumu emplear cuhetis enas batías -inlegal en cualisquier casu-, ni con jacer batías que en tal de jacesi si escasu trés ripitise las lobaas y biendo tomáu toas las midías pusiblis, se jacin desprimeru de subí-l ganáu al puertu (inlegal en cualisquier casu tamién). Tampocu casan con impidili a las asociacionis de proteición de mediu ambienti l'acesu a la información. Ni casan con matar lobos de nochi empleando visoris térmicos. Ni casan, allegáu el casu, con que primeru se mati un bichu y sea dimpués cuandu ellos den el primisu pa lu matar (inlegal en cualisquier casu, otra vez). Y tampocu casan por matar lobos cuandu están criando, inlegal y propiu de genti brutu acérrimu, no de una Cunsijiría.

Casan, por embargu, con tomar midías distintas de autorizar batías, autorizar muertís, autorizar asperas, apeldar a cazaoris y guardas de tou Cantabria pa dir a batí-l monti ondi sea, y cosas pol istilu; óndi están esas midías? Qué jacierin distintu de la pulítica de la escopeta? Pagá-los daños, sí. Y midías pusitivas, cuántas mas? Too lo que el lobu subrivivi y si escasu, adonez, es méritu propiu. Si el lobu subrivivi y si escasu, adonez, es a pesar de las midías de la Cunsijiría, no gracias a ellas.   Y cumu el lobu, la mayuría de la naturaleza. La pulítica de Cantabria col lobu es un casu de malas artis que los pulíticos nu quierin escastar, pindientis del votu rural.

Pal casu, la Cunsijiría de Mediu Ambienti es un satéliti de la de Turismu, acoráu pola d'Endustria.

Cantabria nu tien tantu zonas prutigías cumu distinos turísticos. Se trata de meté-l másimu de turismu cola escusa de que los espacios prutigíos tienin de generar reitos en dineru. Pa esti casu tamién, lo primeru es restorcé-las leis pa que sirvan pa jacé-lo mesmu que si nunca bieran estáu.

Es el refleju lleváu a l'aministración d'una idea bruta y pasaa que detesta el caltenimientu del contornu y que apreta los dientis cuandu oyi la palabra conservación. La gracia aquí pa dicir una cosa y jacer otra mui distinta, es llevar cuatru islucas salvaas de milagru de los eólicos y las cacirías, y a vecis ni eso, cumu si juera un parqui temáticu aministráu y publicitáu pola empresa Disney. Y lo demás paez que anduviera rifáu, asperando lo que quieran jacer de ello l'empresariu de turnu, el primeru que venga colo primeru que traiga.

La prósima ruea de prensa hablando del lobu n'esti plan, pudían dala El Corru Donald y Mickey Mouse, l'unu dijendo Me y l'otru dijendo rebota.

"Me rebota"
Comentarios