lunes. 29.04.2024

Cumunismu liberal

El mismo moelu d'estáu está siempri dando guerra, faltu de una perestroika tarrentorial que no tenga de tener -u mijor, de contener- a Cataluña y al País Vascu manu militari.

El Sol de los Muertos
El Sol de los Muertos

Qué tiempos aquellos de la Guerra Fríu, cuandu había que jaceli la competencia a la otra manu del Telón d'Aceru! Tiníamos un bandu a caa costáu: el cumunista cola propaganda del estáu proletariu y el capitalista cola propaganda del estáu del bienestar.

Jaz pocu asuntaban ena tilivisión atentu de Mijail Gorbachov, que a la cabeza del Partíu Cumunista Rusu estauró la Perestroika ("reestruturación") y la Glasnost ("tresparencia"), y quin apresentaba el programa comentó "Hay que ver en qué ha quedado...".

Ya no hai paísis cumunistas en Europa. Ya no hai necesidá de propaganda capitalista n'Europa

N'esi momentu pensé que mijor bía que veer en qué quedó too, aquello y esto.

Paez que ena capital del antiguu imperiu andan con necesidá de reestruturación ("perestroika") colos juecis, y no acaba tampocu de haber una perestroika cola monarquía. Los asuntos de la corona española estuvierin y probalmenti estén entá a falta d'una tresparencia ("glasnost") en cundicionis. El mismo moelu d'estáu está siempri dando guerra, faltu de una perestroika tarrentorial que no tenga de tener -u mijor, de contener- a Cataluña y al País Vascu manu militari. Y n'eso tien que veer la juerza que tienin entá las Juerzas Armaas,  temo que estén tamién mui a falta de una perestroika pa no acabar siendo deajechu un ejércitu idiológizáu de ultraderecha, estando nel sú presonal ya bastanti mas que lo idiologizáu que demostró estar el Ejércitu Roju.

N'aquellos años de la Guerra Fríu los muéstros paísis ocidentalis se ponderaban de ajimá-l "Estáu de Bienestar". El Capitalismu, dicían daquella, garantizaba que quin trebaji pudía tener vivienda, bienis de cunsumu, comodidais y dineru, y too ello en mucha mas cantidá que quin viviera n'un país cumunista. Y libertá, porque garantizaba la participación del pueblu ena pulítica.

Peru ya no hai paísis cumunistas en Europa. Ya no hai necesidá de propaganda capitalista n'Europa. Trés ber acabáu col Telón d'Aceru, los medios anunciarin "El Fín de la Hestoria"; bíamos allegáu al fin de la Guerra Fríu y al iscumienzu de la Paz y la Libertá (polo menos de la Libertá de Mercáu).

Y asina, dispués de tres décadas de capitalismu mundial, la paz tirita de miéu, y la libertá tiembla de vergüenza porque la participación del pueblu está acolechaa pola falta de cunfianza en que cualisquier cosa puea cambear pa bien. El Bienestar tirita acolecháu pola Usura.

Esi Estáu del Bienestar que era la bandera del capitalismu contra el cumunismu, arrisulta ser abora la bandera del cumunismu contra el capitalismu

Y el pueblu européu va a tiritar esti hibiernu de puru fríu, porque en tal de participar de la pulítica, ramalea. El pueblu ramaléa colos pulíticos de uficiu, y ellos ramalean col Capital.

La Duquesa de Alba, que jué la agricultora que mas suvincionis tinía de la UE, dicía: "Ya no quedan comunistas ni en Rusia".

Pocu tiempu dimpués y por dali un aquél de escarniu, arrisulta que hui ena Europa capitalizaa aluchar pulíticamenti por que la genti aselariáu tenga una vivienda dina, un trebaju y selariu dinos, inirgía y augua tul añu, sanidá, istudios y bienis, es cumunismu puru, lo opuestu al Mercáu.

Es mui curiosu veer cúmu n'un sistema capitalista que ya no tien necesidá de propaganda, esi Estáu del Bienestar que era la bandera del capitalismu contra el cumunismu, arrisulta ser abora la bandera del cumunismu contra el capitalismu. Abora el bienestar no es lo primeru, lo primeru es el propiu capitalismu, masque el pueblu tenga de caltenelu a juerza de vivir nel Estáu del Malestar.

Cumunismu liberal
Comentarios